Sunday, December 10, 2023

Cum trebuie făcută o fundamentare tehnico-economică?

Acum este la mare preț fundamentarea deciziilor, iar cine face ceea ce-i bubuie țeasta, să nu se mire că DNA-ul îl ia la puricat și-i bate obrazul că a făcut prostioare.
Acum mulți ani un nene cu cohones imense a venit să-mi propună achiziționarea a 1.000.000 de laptopuri din America la 100 de USD bucata care să fie date elevilor nevoiași. Eu știam oarece chestii despre astfel de laptopuri, căci eu sunt adeptul lucrurilor de calitate și detest știfturile, iar la 100 de USD în niciun caz nu ai cum să cumperi un laptop, când un laptop oarecare era 1.500 USd la acea vreme iar eu aveam laptopul meu cu mult peste acelea din târg. Ca să nu mă dau eu rotund, mi-a venit ideea de a forma o echipă formată din ceea ce avea Ro cel mai bun pe probleme de hardware și de software, drept care am creat contextul și respectivii au elaborat un text de o pagină și jumătate care argumenta la liniuță dacă e bine sau nu să se achiziționeze acel milion de laptopuri de 100 de dolari bucata. Oamenii au lucrat, au elaborat textul, l-au semnat în dreptul numelui și pozițiilor lor academice, iar eu am scris și semnat pe o pagină un text oficial, prin care înaintam concluziile acelei echipe. Cel căruia i-a fost adresată pagina și jumătate a citit și cu siguranță și-a dat seama că cei mai buni specialiști din Ro au spus răspicat NU și NU a rămas. În opinia mea, numai așa se fundamenteză deciziile, iar cei care cred că specialiștii adevărați dacă sunt fentați nu se întâmplă nimic, comit o gravă eroare și consecințele se văd acum în cazul CÎȚU, VOICULESCU, MIHĂILĂ, care au luat decizii exact cum au crezut ei, cât despre NAZARE, nici el nu a avut o echipă care săscrie negru pe alb cum stau lucrurile și decidenții să holbeze ochii și să se convingă că există alții mult mai deștepți decât ei.


(10 decembrie 2023)

No comments:

Post a Comment