Tuesday, December 12, 2023

Cum mi-am dat seama că busnissmanii români sunt niște mari mincinoși?

Mă așteptam ca busnissmanii mioritici să dea un pic dovadă de decență și să nu mă mintă în față, dar realitatea este atât de cruntă încât adevărul iese la iveală cu mult mai repede decât o face untdelemnul amestecat cu apa. Am avut acum mulți ani de zile abonament de telefon mobil la ORANGE timp de 25 de ani și mă așteptam ca să fiu tratat ca un individ fidel, ceea ce nu s-a întâmplat deloc, drept care i-am trimis la origini și m-am transferat la o altă rețea. Știu că în vremurile lor bune, de ziua mea de naștere îmi trimiteau plicuri negre, eu știind că negrul se folosește ca doliu la morți.
Au fost și alte dăți în care am crezut că busnissmanii mioritici știu să fidelizeze pe cei cu care lucrează, mai ales că eu nu sunt un puști, ci un bătrân ajuns la 76 de ani, dar nu a fost să fie. Respectul față de bătrâni este în spațiul mioritic la cote extrem de scăzute din moment ce un președinte de stat, turnător și jucător, zicea el, i-a făcut pe pensionari asistați sociali, din moment ce și el era de fapt un viitor pensionar de la buget, adică tot un asistat social, ca mine sau ca oricare alt bătrân, făcea pe șmecherul.
Într-un cuvânt, busnissmanii mioritici sunt și mai mincinoși și pe deasupra, având în vedere cum stau cu mâna întinsă la banul public și la măsurile statului când se află la ananghie, concluzionez cu tărie, că pe plaiurile mioritice capitalismul este doar o formă caricaturală de bolșevism, în care unii mai șmecheri au pus mâna pe hălci din averea poporului, au trecut-o pe numele lor și se dau prin fraude continue, drept mari întreprinzători privați, milionari în euro, deși realitatea este că suptul la vaca niumită buget este un exercițiu extrem de profitabil, prin mimarea inițiativei private prin start-up care tot bani de la stat sunt.


(12 decembrie 2023)

No comments:

Post a Comment