Wednesday, December 20, 2023

POS-ul măsoară corupția

Digitalizarea înseamnă și plățile cu cardul. Sunt mulți agenți comerciali care folosesc plățile cu cardul, dar sunt și mai mulți care invocă:
- defecțiuni la POS,
- nefuncționarea Internetului,
- lipsa benzii de hârtie,
- blocarea din cauze necunoscute,
- erorile din sistemul bancar.
De fapt acestea sunt modalități de a încasa bani fără a elibera bon fiscal sau factură. Cu cât numărul de POS-uri care nu funcționează este mai mare, cu atât corupția este mai mare, căci a încasa bani fără a elibera bon fiscal sau factură este dovada corupției de neplată a TVA și de comerț nefiscalizat. Comercianții, dintre care mulți sunt mari șmecheri, știu cum să-l prindă pe client în așa fel încât să-l plătească cu bani ghiață pentru serviciul prestat sau pentru marfa vândută. Mi se face o mare scârbă când îi văd pe cei din HORECA jelindu-se că guvernanții fac și dreg, căci îmi reamintesc situațiile penibile în care m-au pus când după consumație mi-au spus că au probleme cu plățile online și a trebuit să mă scobesc de ultimii bănuți prin buzunare, în timp ce cardul meu se lăfăia plin de grație în portofel.

(21 decembrie 2023)

No comments:

Post a Comment