Thursday, June 15, 2023

O carență la aplicațiile online

Există carențe nenumărate ale aplicațiilor online care nu iau în considerare toate situațiile. Să zicem că am o aplicație pentru roviniete.  Eu am acolo un cont. Normal este ca la acel cont să fie date toate elementele de identificare:
- a mea ca individ,
- a autoturismelor,
- a rovinietelor mele.
Faptul că aplicația este foarte slabă îl am prin ceea ce mi s-a întâmplat mie. Aveam rovinietă pe un an. Între timp am schimbat numărul mașinii de pe leasing pe număr mașină proprietate personală, numai că într-o localitate am fost catalogat fără rovinietă și am fost amendat. Aplicația era atât de proastă încât cei care au proiectat-o mi-au dovedit cât de incompetenți au fost, din moment ce nu au luat în considerare seria motorului în principal, ci numărul mașinii. Căci era normal să nu am două roviniete pentru aceeași mașină. Acum, primesc mesaje din care sunt anunțat să-mi verific dacă am documentele în regulă, adică dacă am rovinietă. Dacă ei ar avea o bază de date ca lumea, ar fi văzut că eu am cumpărat rovinietă. Analiza lor este de a consulta în baza de date doar dacă sunt aproape de momentul expirării. Adăugarea testului dacă mi-am achiziționat rovinietă ar fi eliminat mesajul de atenționare. Cel mult m-ar fi felicitat că am fost prevăzător.
Mai este mult de învățat de către niște neprofesioniști care au ănvățat informatică după ureche, fără a ști exact ce înseamnă analiză de sistem și aplicații orientate spre client. Ei trăiesc în informatica din secolul trecut, când informaticianul era totul, iar clientul era nimic. În secolul al XXI-lea clientul este regele, iar informaticienii sunt slugile lui. Satisfacția clientului este pe primul plan. În aplicațiile informatice, așa-zise naționale, lipsa competiției face ca aplicațiile să fie de o stupiditate greu de atins în mediul concurențial.

(15 iunie 2023)

No comments:

Post a Comment