Așa cum aplicațiile informatice acum 30 de ani erau orientate spre organizație și cetățeanul era marginalizat în totalitate, televiziunea din ziua de azi este orientată exclusiv spre a obține profit cu orice preț, telespectatorul fiind doar un instrument aducător de rating, de reclame și desigur de bani.
Televiziunea viitorului va fi în 5 sau 10 ani ceea ce sunt aplicațiile informatice orientate spre cetățean în ziua de azi, când cetățeanul este în centrul atenției, căci de folosirea aplicației de către cetățean depinde recuperarea unei investiții și generarea profitului pentru investitor, dar și pentru cei ce administrează afacerea.
Televiziunea viitorului va avea software cu elemente de inteligență artificială care definește profilul fiecărui client și crează programe de televiziune personalizate, care vor avea costuri suportabile din punctul de vedere al telespectatorului. În studiourile de televiziune se vor realiza emisiuni live nu când vrea televiziunea, ci orientate pe disponibilitățile cetățenilor. Multe dintre emisiuni vor fi înregistrate, iar cele care sunt live, sunt așa cum vor cetățenii. Produsul software care a definit profilul telespectatorului va genera programul Tv, îl va propune cetățeanului săptămânal și acesta îl va valida, iar acolo unde are propuneri le va face și programul Tv va fi chiar al cetățeanului, după nevoile acestuia.
Televizoarele de peste 5 - 10 ani vor fi astfel proiectate încât introducând codul asociat profilului să deruleze emisiunile din programul definit și validat. În niciun caz, televiziunea nu va mai fi atât de brutal și grotesc manipulatoare ca în ziua de azi, căci inteligența artificială are și ea părțile ei bune, în ideea de a depista știrile false sau manipulările ordinare.
(17 iunie 2023)
No comments:
Post a Comment