Friday, June 24, 2022

Avortul în USA

Ca altcineva să decidă în locul tău este cel mai oribil rău pe care o societate îl face semenilor săi. Dacă trecem cu vederea că alții decid:
- ce școli urmăm,
- ce servici ocupăm,
- cu ce să ne îmbrăcăm,
- unde să facem concediul,
când este vorba de opțiuni asupra corpului nostru, este obligatoriu ca nimeni să nu vină cu restricții artificiale.
Vreau să-mi fac un tatuaj, îmi fac tatuajul și punct.
Vreau să-mi pun un piercing, îmi pun un piercing și punct.
Vreau să-mi vopsesc părul, îmi vopsesc părul și punct.
Vreau să țin o dietă de slăbit, dacă am avizul doctorului, o țin și punct.
În anul 1968 Nicolae CEAUȘESCU a dat un decret care viza interzicerea întreruperilor de sarcină, decret care a avut efecte de toate felurile. Unele femei au murit încercând să improvizeze modalități empirice de întrerupere a sarcinii. Alte femei au rămas mutilate pentru tot restul vieții datorită unor întreruperi de sarcină în condiții improprii. La acuzațiile de genocid în procesul dictatorului au fost adăugate și victimele decretului din 1968.
Acum, în 24 iunie 2022, Curtea Supremă a SUA a abrogat printr-o dreptul la avort și fiecare stat va adopta propria legislație privind acest drept. 
Lumea modernă are opțiuni superioare în contextul în care femeia și bărbatul trebuie să fie stăpâni pe trupurile lor și societatea trebuie să le asigure toate condițiile ca acest drept să rămână sfânt și nimeni și nimic să nu limiteze vreodată ca trupul cuiva să facă obiectul unei restricții a legiuitorului.

(25 iunie 2022)


No comments:

Post a Comment