Sunday, June 26, 2022

1.000 de oameni care m-au dezamăgit: Mircea CĂRTĂRESCU

Poetul și prozatorul Mircea CĂRTĂRESCU este un personaj extrem de cunoscut în mediile intelectuale românești și acum, dar mai ales în vremea lui Traian BĂSESCU. Existau și ironii legate la ritmul în care președintele Traian BĂSESCU citea din opera cărtăresciană.
Trebuie să spun fără să-mi fie o infinită jenă, eu nu dețin în biblioteca mea cărți scrise de Mircea CĂRTĂRESCU că nu am primit cadou. Singurele cărți care le cumpăr în ultimul timp sunt cărțile scrise de Radu PARASCHIVESCU, pentru că acesta este un prozator care-mi place cum scrie. De asemenea, am cumpărat și cele trei volume scrise de Bogdan STOICA intitulat Tipul din filme nu există. Din cărțile lui Mircea CĂRTĂRESCU am citit prin librării, fie versuri, fie proză, dar nu au fost elemente care să mă determine să cumpăr ceva. Dacă din întâmplare l-aș fi găsit pe autor că dă autografe, probabil aș fi cumpărat un volum pentru a avea un autograf de la marele Mircea CĂRTĂRESCU.
Acum câțiva ani am făcut eu o analiză la cum și ce legat de premiile NOBEL pentru literatură și am analizat probabilitatea ca Mircea CĂRTĂRESCU să intre în posesia acestui premiu.
Acum lumea se întreabă că am avansat mult cu textul și nu am scris nimic legat de dezamăgirea pe care mi-a produs-o acest Mircea CĂRTĂRESCU, căci m-a dezamăgit și el.
S-a întâmplat ca președintele Klaus IOHANNIS să-i trimită o invitație pentru a veni el, Mircea CĂRTĂRESCU, la Palatul Cotroceni la o festivitate importantă. Cred că Mircea CĂRTĂRESCU a fost deranjat de ceva făcut sau nefăcut de către președintele IOHANNIS, că poetul și prozatorul, a declinat invitația. Cred că uitându-se în oglindă, Mircea CĂRTĂRESCU a conchis că are statutul de a refuza invitația, persoană deosebit de importantă considerându-se și automat președintele IOHANNIS va suferi iremediabil că-i lipsește din panoplia invitaților însuși poetul și prozatorul Mircea CĂRTĂRESCU.
În opinia mea, Mircea CĂRTĂRESCU a greșit pentru că premiile NOBEL nu se acordă la întâîmplare, ci trebuie să plece de la statul român propunerea de laureați ai premiilor NOBEL. În acest context, cum Mircea CĂRTĂRESCU își dorește extrem de mult acest premiu, prin acel refuz, cred că a produs oarece deranj și propunerea de a i se atribui acel premiu lui, adică poetului și prozatorului Mircea CĂRTĂRESCU va întârzia.
Acel refuz la o invitație m-a dezamăgit. A mai avut Mircea CĂRTĂRESCU și alte luări de poziție, dar le-am trecut cu vederea ca fiind neinteresante.


(26 iunie 2022)

No comments:

Post a Comment