Tuesday, June 28, 2022

1.000 de oameni care m-au dezamăgit: Bogdan GHEORGHIU

 Bogdan GHEORGHIU este un politician liberal tânăr, căci la 37 de ani, un bărbat este un bărbat tânăr.
Bogdan GHEORGHIU nu e actor.
Bogdan GHEORGHIU nu e păictor.
Bogdan GHEORGHIU nu e cântăreț.
Bogdan GHEORGHIU nu este sculptor.
Bogdan GHEORGHIU nu este moderator tv.
Bogdan GHEORGHIU nu este asistent tv.
Bogdan GHEORGHIU nu este poet.
Bogdan GHEORGHIU nu este dramaturg.
Bogdan GHEORGHIU nu este critic de artă.
Bogdan GHEORGHIU nu este violonist.
Bogdan GHEORGHIU nu este dirijor.
Bogdan GHEORGHIU nu este fotbalist.
Bogdan GHEORGHIU a fost ministru al culturii.
Eu sunt un tip de 75 de ani și fiind profesor universitar am stat între tineri și am încercat să-i înțeleg, să văd mecanismele care declanșează conflictele dintre generații. Nu am pretenția că am înțeles eu mare lucru, dar ceva-ceva zic eu că am priceput. De aceea îmi este foarte neclar, cum un ministru al culturii, are limite atât de profunde încât chiar dacă recunoaște sincer ceva, se descalifică oricum.
Bogdan GHEORGHIU M-a dezamăgit că nu a vizitat monumentele de la Târgu Jiu, acele capodopere ale lui Constantin BRÂNCUȘI și mă refer la Masa Tăcerii, Poarta sărutului și Coloana infinitului. Dezinvoltura cu care acest Bogdan GHEORGHIU recunoaște că n-a văzut operele brâncușiene, m-a dus imediat la gândul situației din anii 50 când comuniștii doreau să demoleze Coloana infinitului și chiar au pus un tractor să tragă de ea, căci ziceau ei că nu este artă ci este scula lui Gheorghe TĂTĂRESCU.
Noi nu avem 10.000 de scriitori mari, ai literaturii universale. 
Noi nu avem 10.000 de pictori ale căror opere să fie în marile muzee ale lumii.
Noi nu avem 10.000 de sculptori ale căror opere să fie amplasate în marile orașe ale lumii.
Noi nu avem o limbă de circulație mondială așa cum e engleza.
Dacă avem și noi acolo câteva personalități geniale, trebuie să le cunoaște pentru a spune despre noi înșine că suntem buni români, că avem dragoste față de valorile perene care ne-au consacrat ca popor.


(29 iunie 2022)

No comments:

Post a Comment