Thursday, June 30, 2022

1.000 de oameni care m-au dezamăgit: Maurice MUNTEANU

Dacă nu era emisiunea Bravo, ai stil! nu aș fi știut niciodată despre designerul de modă Maurice MUNTEANU. Când am început să urmăresc acel show de televiziune, prezența lui Maurice MUNTEANU era acel strop de culoare, de inițiativă, de echilibru și de umor, care dădea un nivel de abordare corect emisiunii. Ceilalți membri ai juriului aveau hibele lor și mă deranjau destul de tare încât să simt nevoia ca o persoană să compenseze și să atenueze derapajele. Acea persoană era Maurice MUNTEANU.

Dacă mulți dintre jurații emisiunii Bravo, ai stil s-au rulat, câțiva dintre ei au rămas pe baricade. Unii au reușit să se reinventeze, ceea ce e bine pentru ei, dar Maurice MUNTEANU a rămas același, este previzibil și lucru care mă dezamăgește, este legat de faptul că este predictibil și că repetă unele chestii spuse cu  ceva timp în urmă..

Mi-ar fi plăcut ca Maurice MUNTEANU să apară într-un nou sezon altfel. El apare același, fără o schimbare și dezamăgirea este cu atât mai mare cu cât ai senzația că și în sezonul curent ți se servește aceeași ciorbă de fasole cu costiță afumată, care a figurat în meniu și acum un an și acum doi ani și acum trei ani și tot așa. În mass-media știrea nu are durată mai mare de câteva zile. În mass-media se simte nevoia de schimbare permanentă, de nou, de altă abordare. În cazul în acre lucrurile nu se schimbă, emisiunile dau senzația de ceva prăfuit, uzat moral și scade audiența. Se merge pe compensare. Maurice MUNTEANU este același, concurenții și alții dintre membrii juriului se schimbă.

Acum mulți ani am găsit o listă cu artiștii de operă cu mai mult de 100 de apariții în spectacole la Metropolitan. Am avut surpriza că soliști importanți nu au trecut de 100 de spectacole la Met. Maria CALLAS este printre marii absenți. În schimb, alți soliști au trecut de 500 sau chiar 1.000 de apariții. Explicația este simplă. Tatrul aduce vedete, iar pentru rolurile secundare sunt menținuți colaboratorii vechi. De aceea, dacă se montează RIGOLETTO, pentru Gilda, pentru Rigoletto și pentru Ducele de Mantua se aduc vedete, iar pentru Maddalena, Sparafucile, Giovanna și ceilalți se mențin colaborări cu soliști foarte buni din perimetrul local, siguri, eficienți și de succes. Și în cazul lui Maurice MUNTEANU am senzația că tot așa stau lucrurile, ceea ce mă dezamăgește, căci el este unul dintre puținii care practică meseria de designer de modă la concret. De aceea este și predictibil la notări, ceea ce nu mă dezamăgește că-mi dă senzația că mă pricep și eu la modă, deși am niște opțiuni  îndoielnice cu modul meu de a mă îmbrăca, de a asorta culorile, dar viața este mult prea complicată pentru a intra în detalii nesemnificative.




(30 iunie 2022)



No comments:

Post a Comment