Wednesday, June 29, 2022

1.000 de oameni care m-au dezamăgit: Anca PALIU DRAGU

Anca PALIU DRAGU este o figură de tristă amintire pentru politica la vârf din România. 
Anca PALIU DRAGU a fost ministru de finanțe în guvernul CIOLOȘ din 17 noiembrie 2015 până în 4 ianuarie 2017.
Prima dezamăgire pe care mi-a produs-o această Anca PALIU DRAGU a fost în momentul în care a debitat idioțenia aceea privind faptul că muncitorul român câștigă prea mult pe zi și că dacă ar câștiga mai puțin s-ar pune pe treabă. Numai o femeie cu creierul ei minuascul avea șansa să spună o asemenea gogomănie. Se știe că nu salariul minim pe economie îl face pe om să muncească, ci un salariu bun, din care să se aleagă și el cu ceva este stimulentul universal.
A doua dezamăgire pe care mi-a produs-o Anca PALIU DRAGU a fost aceea că nu s-a lăsat dusă de la șefia senatului, deși USD se retrăsese de la guvernare și nu mai forma coaliție cu PNL. Ea a crezut în micimea gândirii ei de gospodină nepricepută, că fără majoritate va rămâne proțăpită la șefia senatului. S-a văzut că a fost dată la o parte ca o măsea stricată.
Anca PALIU DRAGU se dă cu calificare înaltă.
Anca PALIU DRAGU nu are un vocabular pe măsură.
Anca PALIU DRAGU nu a dat dovadă de idei novatoare.
Anca PALIU DRAGU s-a purtat ca un funcționar oarecare.
Fiind fără o strategie a ei, căci USR nu a avut nicio strategie când a intrat la guvernare, doar a intrat în corul celor care ziceau că sunt puși pe reforme, dar n-au făcut nicio reformă.
În mintea mea, asta care mi-a mai rămas acum la 75 de ani ai mei, eu zic că niște indivizi în general și Anca PALIU DRAGU în special, când vorbesc despre reforme, trebuie:
- enumere reformele,
- să spună la fiecare reformă ce înseamnă,
- să spună termene,
- să dea numele celor responsabili,
- să spună care sunt efectele fiecărei reforme,
- să estimeze beneficiile aduse poporului prin reforme.
Îmi aduc aminte că eram în Piața Amzei într-o zi când trecea pe acolo o ministreasă a comerțului din vremurile ceaușiste care zicea în gura mare:
- Decid! Decid! Decid!
Nu știu ce decidea femeia aia, dar doar a enunța că decide nu era suficient. Trebuia să spună clar ce decide, căci lumea așa ceva aștepta de la ea. Numai că ea nu avea nimic în cap și atunci se lansa în a repeta ca o moară stricată doar o intenție. Mie mi-a plăcut la USR-iști că s-au văitat că nu au fost lăsați să facă reformele, ceea ce este drăguț, șăgalnic și inspirațional.






(29 iunie 2022) 

No comments:

Post a Comment