Saturday, June 25, 2022

O nouă meserie: blogger/bloggeriță

Există mari personalități ale lumii, care au conturi \pe diferite rețele de socializare și postările lor sunt urmărite de milioane sau chiar zeci de milioane de fani, ceea ce atrage încasări corespunzătoare de pe urma celor care pun reclame pe conținutul digital al respectivelor personalități. Sunt situații în care o vedetă din fotbal cum este RONALDO, încasează bani frumoși de la postările pe acre le are în online.
Aceste exemple au încurajat pe mulți tineri să devină realizatori de conținut digital, iar numărul de urmăritori face ca respectivii să încaseze sume frumușele din postările lor, care au un număr semnificativ de urmăritori. Am auzit la Tv că un tânăr interpret de muzică modernă reușește să încaseze lunar din conținutul digital pe care-l postează undeva la 100.000 de mii de euro.
Literatura spune că întreruperea Internetului pe teritoriul Rusiei și aici mă refer la rețelele de socializare clasice, nu la cele locale, a avut ca efect pierderi de peste 500 milioane de dolari, căci conținutul digital al generatorilor de conținut digital din Rusia nu a mai fost accesibil în afara acestei țări. 
Eu nu cunosc mecanismele prin care se fac bani din conținutul digital, așa cum sunt prezentate de cei din spațiul mioritic, pentru că 4.000 euro pe lună nu se fac fluierând, așa cum se prezintă mulți dintre cei care se auto-intitulează blogger sau bloggeriță. Eu știu că sumele ce revin din reclame în raport cu numărul de urmăritori sunt simbolice, undeva la 2 eurocenți de urmăritor. Dacă cineva se laudă că în luna mai a avut un câștig de 4.000 de euro, înseamnă că a avut în acea lună 200.000 de accesări. Am mari dubii că cineva din Ro este în stare să genereze conținut digital care să aibă 200.000 accesări. Cine intră pe Youtube are posibilitatea să vadă numărul de accesări și se lămurește ce și cum. Melodia Fericire bună dimineața, cântată de LOREDANA și cei mai străluciți maneliști, are 40.000.436 vizualizări. Melodia Timpul interpretată de ANDRA are 4.880.575 vizualizări. Cântecul Unge Leano, ușa bine în interpretarea lui Petre ALEXANDRU are 646 viziualizări. Știu că mulți dintre oameni se laudă. Așa că, mă rezerv să nu fac afirmații și să-i las pe bloggeri și pe bloggărițe să se îmbogățească. Eu am o teorie. dacă pe scara mea sunt 32 de miliardari în euro, și eu nu sunt în stare să-mi plătesc întreținerea i s-o face milă de mine unui miliardar și mi-o plăți întreținerea. Dar dacă sunt pe scara mea 32 de milogi ca mine, precis vom fi evacuați și asta este. De aceea eu vreau să știu că toți sunt bogați pe lumea aceasta, deci și bloggerii și bloggărițele, indiferent de conținutul digital pe care-l postează.


(25 iunie 2025)

No comments:

Post a Comment