Tuesday, October 4, 2016

Cum nu se face...

Am în memorie interviul luat de Alina Mungiu Pipidi lui Ion Iliescu pe când acesta era senator și ea era ceva acolo, la TVR, parcă pe la actualități sau la telejurnal. N-am văzut niciodată o lipsă de profesionalism așa ca la Alina Mungiu Pipidi. Eu i-am citit articolele foarte bune din RL de joia ca profesor prin Germania. Dar este ca în proverbul acela în care se zice că dacă într-o oală de ciorbă pui o lingură de rahat, totul rahat se numește. Ei bine, lingura de rahat a fost acel interviu. Îmi pare rău, dar acel lucru groaznic din punct de vedere profesional nu ai cum să-l uiți. Pentru Ion Iliescu existau alte modalități de a-l pune în situații mai mult decât penibile, dar Alina Mungiu Pipidi nu stăpânea instrumentele interviului de nota 10. Ea  a făcut un interviu de -20.
Ca tacâmul să fie complet, pe Realitatea TV este o persoană, care moderatoare nu este în niciun caz, una, numită parcă Denise Rifai parcă sau așa ceva, care pleacă din start cu idei preconcepute precum:
- ea le știe pe toate;
- ea este cea mai deșteaptă;
- interlocutorul ei este idiot;
- menirea interlocutorului ei este de a fi desființat;
- cel ce nu răspunde exact ce vrea ea, este ultimul om;
- trebuie insistat până când interlocutorul cedează;
- răspunsurile sunt cu răspunsuri de robot.
Era o emisiune la o televiziune, ceva de genul iartă-mă, pe care o urmăream numai și numai să văd cât rezist să suport cele mai stupide chestii care se derulează la televizor. Emisiunea nu mai există și sufeream teribil că nu mai am cum să exersez capacitatea de a rezista la ceva de celitate proastă, foarte proastă, groaznic de proastă. Iată, că s-a inventat emisiunile cu Denise Rifai și am ajuns să rezist 10 minute, după care o nădușeală rece curge șiroaie pe șira spinării, semn că limita de suportabilitate a ridicolului a fost atinsă. Continui, că mi-am propus să depășesc 13 minute. Păcat, că acolo, Rareș Bogdan este foarte bun și are și niște invitați buni, că știe să le scoată în evidenșă calitățile, nu să-i ridiculizeze. 

(05 octombrie 2016)

No comments:

Post a Comment