Wednesday, September 22, 2021

Erori de management la nivel înalt

În management există niște reguli precise. Există un manager și mai mulți subalterni dispuși pe niveluri de decizie, sub acesta. este vorba de o structură piramidală. Pe nivelul zero este managerul, unul singur, deci. Pe nivelul următor sund doi subalterni. Fiecare subaltern are la rândul său subalterni și tot așa, până la ultimul nivel, cel de execuție. Noi vorbim de delegare, noi vorbim de trasare de sarcini, noi vorbim despre execuție. În management lucrurile sunt clare, adică:
- există o listă de activități,
- fiecare activitate are un singur responsabil,
- pentru realizare se alocă resurse,
- activitatea are un termen,
- activitatea are un output,
- activitatea se raportează, adică responsabilul raportează șefului,
- activitatea este realizată sau activitatea nu este realizată,
- argumentele de nerealizare nu se acceptă, căci rolul managerului este să se realizeze activitatea.
Ceea ce vedem acum este o bălăceală:
- stupidă,
- bolșevică,
- iresponsabilă,
- primitivă,
- empirică,
- golănească,
- groaznică,
- criminală,
- ignorantă.
Totul se datorează faptului că nu este respectată regula de bază a managementului, adică activității nu i se asociază: responsabilul unic, termenul de realizare, outputul, modul de raportare și modul de stabilire a rezultatului eficienței de derulare a proceselor din cadrul activității, adică sancțiunile în caz de eșec sau premierea, în caz de reușită. Lucrurile nefiind clare, toată lumea ridică din umeri și merge mai departe, ca și cum nimic nu s-a întâmplat, iar lucrurile merg din rău în mai rău, căci erorile de management se țin lanț.

(22 septembrie 2021)

No comments:

Post a Comment