Wednesday, September 1, 2021

Mi-am dorit dintotdeauna să ajung la Țebea la Gorunul lui Avram IANCU să am câteva clipe ale mele. S-a întâmplat că acum câțiva ani să trec prin Țebea, dar nu am reușit să identific localitatea, ci doar pe o tăbliță ruginită după ce trecusem de un OMW Petrom am aflat că fusesem deja pe la Țebea. Azi 01 septembrie 2021 am avut grijă să urmăresc comună de comună și am ajuns la Țebea. Am văzut o biserică peste drum de un birt. Am parcat. Am intrat în curtea bisericii. M-am deplasat în sus, apoi spre stânga la Gorun și tocmai când eram în momentul meu de grație, moment pe care-l așteptasem miult timp, a venit o muiere să-mi zică că trebuie să-i dau doi lei, să plătesc un bilet de intrare. S-a dus dracului tot ce clădisem în mintea mea și m-a apucat o scârbă teribilă, să văd cum dintr-un loc sfânt niște nenorociți vor să stoarcă bani, căci la Gorunul lui Avram IANCU nu se vine pentru:
- a asculta manele cu Adi de la Vâlcea,
- a dansa pe ritmuri de muzică rock,
- a viziona filme deocheate,
- a vedea dansatoare la bară.
Se vine la un templu, pentru rugăciune, pentru primenirea simțămintelor și pentru a arăta veșnica recunoștință celui care a luptat pentru năzuințele de veacuri ale românilor din Ardeal. Nu cei doi lei m-au deranjat, ci umilirea la care am fost supus prin faptul că am fost întrerupt din meditația mea, moment pe care l-am pregătit cu minuțiozitate după un drum de 5.000 km prin Europa, moment pe care îl vedeam ca o apoteoză a spiritualității mele după ce trăisem experiențe dintre cele mai puternice în timp.
Mi-a dat muierea aia vopsită roșcat și tunsă scurt un bilet colorat, care cred că el însuși ca hârtie face cu mult mai mulți bani, la care se adaugă și salariul acelei nefericite. Am plecat dezamăgit din cimitirul cu Gorunul lui Avram IANCU și am rămas trist și neconsolat căci rugăciunea mea a fost întreruptă intempestiv pentru doi lei nenorociți, ceruți în locul nepotrivit.


(01 septembrie 2021)

No comments:

Post a Comment