Wednesday, September 15, 2021

Se vorbește prin târg...

Despre Samuel von BRUKENTAL am aflat la liceu când cei care au fost primiți primii în UTC după notele din clasa a VIII-a de liceu, au plecat să viziteze în trei autocare, muzeul BRUKENTAL din Sibiu, ca o recunoaștere a meritelor lor.

Deși am fost de mai multe ori la Sibiu nu am avut curiozitatea să vizitez acel muzeu căci știam că nu mai avea tabloul care mă interesa pe mine și știam că fusese furat în 28 mai 1968. 
Duminica trecută a fost dezvelită statuia baronului Samuel von BRUKENTAL în prezenta președintelui Klaus IOHANNIS.

De luni au început să curgă râuri de cerneală în legătură cu rolul avut de Samuel von BRUKENTAL în omorârea martirilor neamului românesc Horia, Cloșca și Crișan. Se scrie foarte mult în aceste zile. Nu sunt istoric și nici nu mi-a plăcut istoria ca minciună și manipulare. Aș fi vrut să găsesc o carte scrisă de niște savanți în care să citesc texte și documente ale vremii, care să mă lămurească cu precizie ce rol a avut Samuel von BRUKENTAL în cerimele legate de Horia, Cloșca și Crișan.

Privesc nedumerit cum doar pentru faptul că a fost dezvelită o statuie s-au încins spiritele și se discută despre Samuel von BRUKENTAL ca fiind cel care a orchestrat crimele de pe poziția de guvernator al Transilvaniei, drept care dezvelirea acelei statui este considerată de autorii de articole ca afront adus poporului român. Repet: nu sunt istoric, pentru că istoria mincinoasă pe care am fost forțat s-o învăț, fără regi, fără legionari, doar cu comuniști învingători, m-a determinat să caut adevărurile în informatică și în metode numerice. Vreau să știu și eu care e adevărul adevărat, bazat pe documente, nu pe minciuni.


(15 septembrie 2021)

No comments:

Post a Comment