Managementul de proiect a apărut pe fondul dezvoltării informaticii, aceasta având un rol determinant în creșterea acurateții datelor din contabilitate. Înainte de informatizare:
- cheltuielile generale au inclus tot felul de cheltuieli, fiind imposibilă evidențierea lor fină,
- aproximările legate de termene era determinată de evitarea indicatorilor statistici,
- analiza diferitelor variante și comparațiile nu erau luate în serios pentru eficientizare,
- nici nu se punea problema optimizărilor la nivelul practicii curente la executanți.
Managementul de proiecte a apărut ca soluție pentru mionimizarea duratelor de execuție a proiectelor, simultan cu dorința de a maximiza profitul celui care gestionează realizarea unui obiectiv. Managementul de proiecte a apărut în condițiile în care piața a devenit locul unde se tranzacționează orice tip de produs, iar prețul este criteriul de a opera selecții dintre cele mai riguroase.
- cheltuielile generale au inclus tot felul de cheltuieli, fiind imposibilă evidențierea lor fină,
- aproximările legate de termene era determinată de evitarea indicatorilor statistici,
- analiza diferitelor variante și comparațiile nu erau luate în serios pentru eficientizare,
- nici nu se punea problema optimizărilor la nivelul practicii curente la executanți.
Managementul de proiecte a apărut ca soluție pentru mionimizarea duratelor de execuție a proiectelor, simultan cu dorința de a maximiza profitul celui care gestionează realizarea unui obiectiv. Managementul de proiecte a apărut în condițiile în care piața a devenit locul unde se tranzacționează orice tip de produs, iar prețul este criteriul de a opera selecții dintre cele mai riguroase.
Dacă înainte de derularea de proiecte în cadrul unor activități specifice managementului de proiecte, ideea de cheltuială indirectă era trecută pe planul al II-lea, pe măsură ce informatizarea și-a făcut locul și omul plătește ce consumă, s-a impus ca multe dintre cheltuielile considerate indirecte, să treacă pentru acuratețea calculelor de cost pentru proiecte, în rândul cheltuielilor directe, rămânând ca un procent aproape neglijabil al cheltuielilor să fie indirecte, căci nimeni nu pierde timpul pentru a vedea cum se împart 3 lei într-un proiect de 1.000.000 de lei, pentru a considera că și aceștia se localizează cu exactitate, pentru a avea cheltuieli indirecte zero. Pe Dâmbovița sindicatele impun procente aberante pentru cheltuielile generale, pentru a fi acoperite tot felul de costuri care nu au nicio legătură cu proiectul.
Tot așa stau lucrurile și la alcătuirea echipelor cu care se întocmește echipa care elaborează oferta de proiect și, respectiv, echipa care trece la implementarea proiectului. managerul de proiect, este cel care răspunde de succesul ofertei, dar și de succesul implementării și este singurul care alcătuiește echipele. Pe malurile Dâmboviței, acest lucru nu se întâmplă, ci managerul de proiect este stabilit ca sarcină de servici, iar echipa este dată de șefi, pentru că se urmărește încărcarea uniformă a salariaților și asigurarea de resurse chiar și pentru persoane care nu lucrează în niciun fel la proiect.
Despre responsabilitatea managerului de proiect de pe Dâmvovița lucrurile sunt foarte relaxate, căci propiectul de succes este o floare rară, din moment ce decalările, suplimentările de cheltuieli sunt ceva la ordinea zilei, iar proiectele eșuate apar ca ceva picat din cer, datorită unor forțe naturale.
(25 august 2025)
(25 august 2025)
No comments:
Post a Comment