Mircea BADEA deplângea existența șușelor non-calitative organizate de primarii de pretutindeni pe banii de la buget, cu diferite ocazii, cu intrare liberă și cu playback cât cuprinde. Obiceiurile proaste se propagă rapid și nu dispar bătând din palme, mai ales când este vorba de profit pentru toată lumea căci:
- artiștii primesc banii,
- organizatorii primesc bani,
- cetățenii se distrează,
- în urmă nu rămâne nimic.
S-a încheiat festivalul de la Mamaia.
A început festivalul ENESCU.
Eu nu am nimic cu festivalurile. Vreau festivaluri, dar:
- vreau festivaluri puține,
- vreau festivaluri cu durată scurtă,
- vreau festivaluri memorabile,
- vreau festivaluri care sa se auto-susțină financiar.
Tot ce este cu bani de la buget, miroase a furăciune, din moment ce au durate nepermis de mari, urcă pe scenă tot felul de nene și de tanti epuizați artistic, iar trăncăneala cu mulțumiri de doi bani, enervează până peste poate.
Nu avem o sală reprezentativă de spectacole construită în ultimii 50 de ani, care să țină seama de cele mai noi realizări din arhitectură și din construcții. Nu avem exigența de a aduce în festival pe primii 3 artiști ai lumii din momentul în care se desfășoară festivalul, așa cum se întâmpla la festivalul ENESCU în vremurile de demult, când veneau la București cele mai mari nume de muzicieni aflați la apogeul carierei, precum Yehudi MENUHIN, Leonid KOGAN, Philippe ENTREMONT, Radmila BAKOCEVICI, Ghenadi ROJDESTVENSKI, Pierre COCHEREAU, Christian FERRAS, Grace BUMBRY, Victoria de LOS ANGELES, Elisabeth SCHWARZKOPF, ca să dau doar câteva nume.
Festivalul de la Mamaia, ediția 2025 a avut în ultima seară recitaluri ale lui Cristian FAUR, Corina CHIRIAC, NICO, Andrei URSU, ANDIA. Puțin dai, puțin primești...
(25 august 2025)
(25 august 2025)
No comments:
Post a Comment