Saturday, February 16, 2019

Constantin LĂTĂREȚU, lăutarul adevărat

Pentru mine Constantin LĂTĂREȚU a fost o adevărată surpriză. L-am văzut la televizor când i se conferea un mare premiu la un festival. După aceea, l-am auzit răspunzând aiurea la întrebarea dacă între el, Constantin LĂTĂREȚU și marea cântăreață Maria LĂTĂREȚU este vreo legătură. Am urmărit evoluția acestui lăutar cu repertoriu bogat, care sunt sigur că are resurse de a întreține un eveniment, adică o nuntă sau un botez. El a fost invitat să cânte și La Cetate, la Mircea DINESCU.
Are o voce de tenor de înaltă clasă, dar acum este dificil să treacă să abordeze repertoriul  specific muzicii clasice.
Am văzut pe televizor un interviu al său, acum la maturitate, iar răspunsurile mi s-au părut pline de bun simț, Constantin LĂTĂREȚU știind că el există prin publicul lui.
El știe să cânte ceea ce place publicului pe care-l are. Nu-mi amintesc să fi fost implicat în vreun scandal, așa cum se întâmplă și prin lumea cântăreților de muzică populară, asimilați și ei showbiz-ului mioritic.
El are și un taraf. El cântă și la vioară. Este o adevărată sărbătoare când apare Constantin LĂTĂREȚU, lăutar care are talent, forță și respect față de meserie și față  de cei ce-l ascultă. Să exemplific, arătând că dacă cineva dorește să asculte și să se convingă, iată ce cântă el:
Foaie verde maghiran.
Când eram fecior
Murgule,coamă frumoasă 
El are tot ce este necesar unui mare solist de muzică populară românească autentică. Este o prezență cu magnet la public pe scenă. Este muzical, are voce clară, puternică. Dicția lui este perfectă și are frazare excelentă. Este din Gorj și respectă cu sfințenie cerințele muzicale ale zonei.


(15 februarie 2019)

No comments:

Post a Comment