Saturday, February 23, 2019

Resuscitarea aprozarelor

Ministrul Petre DAEA are nostalgii. Vrea să readucă în viața noastră aprozarele.
Am uitat aprozarele din comunism  în care nu se găseau nici fructe și nici legume? 
Am uitat aprozarele din comunism  în care ni se vindeau cartofii cu pământ?
Am uitat aprozarele din comunism în care fasolea avea pietriș?
Am uitat aprozarele din comunism  cu vânzători care dădeau lipsă la cântar?
Am uitat aprozarele din comunism  unde vânzătorii nu dădeau niciodată restul?
Am uitat aprozarele din comunism  unde legumele obosite  erau vândute?
Am uitat aprozarele din comunism  în care se găseau numai mere stricate și pipernicite?
Am uitat aprozarele din comunism  unde zăceau borcane de murături expirate?
Am uitat aprozarele din comunism  cu produse numai de proastă calitate?
Se pare că ministrul Petre DAEA le-a uitat sau probabil a fost în afara realității pe care au trăit-o toți românii care nu lucrau în agricultură și care erau obligați să se aprovizioneze în cele mai mizerabile condiții, cu cele mai proaste produse.  
Experiența anului agricol 2018 este încă vie în mintea noastră. Petre DAEA tot a anunțat că au fost încurajați producătorii de tomate. În piețe s-au găsit tomate cu mult prea ascumpe în raport cu cele venite din Spania și Turcia, în condițiile în care tomatele noastre nu străbat mii de kilometrii. Producătorii români nu au randamente bune, nu au marfă de calitate. Așa că, înainte de a organiza aprozare, Petre DAEA ar trebui să se asigure că sunt mărfuri de calitate foarte bună și că producătorii au ajuns la acel nivel de conștiință încât prețul să fie cel corect, strict corelat cu cantitatea și cu calitatea. Acum, piața românească a produselor agricole are aspect caricatural și este dominată de samsari, de lipsă de concurență reală și mai ales de carteluri de tip mafiot. Aprozarele lui Petre DAEA nu vor fi altceva decât niște piese într-un joc de puzzle bizar, trucat și nefericit.
(23 februarie 2019)

No comments:

Post a Comment