Friday, February 22, 2019

Cel mai bun președinte

Există președinte de asociație de locatari.
Există președinte de scară de bloc.
Există președinte de sindicat.
Există președinte de partid.
Există președinte de ședință.
Există președinte de Senat.
Există președinte de Cameră de Deputați.
Există președinte de Consiliu de administrație.
Există președinte de Consiliu județean.
Există președinte de tribunal.
Există președinte complet de judecată.
Există președinte de stat.
Dacă întorci capul e obligatoriu să dai de un președinte.
Cel mai bun președinte este acela care:
- are definit un obiectiv clar,
- urmărește obiectivul,
- face totul ca să realizeze obiectivul,
- aplică principii cu aceeași măsură,
- are vorbele la el,
- știe să rezolve problemele,
- dă soluțiile legate, dar  favorabile,
- nu bate câmpii,
- răspunde clar la întrebări,
- nu bate apa-n piuă,
- este eficient.
Dacă aș analiza ce mi-a zis un grec, la 18 milioane de locuitori și noi ar trebui să avem 36 milioane de președinți, pentru a ajunge să ne simțim măreți, sublimi, veșnici și mai ales importanți. La noi, titlul și haina contează, căci prea puțin cei ce președinți se numesc se mai și autoevaluează pentru a vedea dacă sunt ridicoli, stupizi, îngâmfați și fără educație. Un om normal, așezat, după două minute ce a devenit președinte se schimbă de tot, crezând că este urcat pe un piedestal foarte înalt de unde ceilalți musai trebuie să i se adreseze ceremonios. Am cunoscut un astfel de președințel, careculmea, îmi fusese student și care în loc să mă salute el primul, a așteptat să-l salut eu, lucru care nu l-am făcut, considerând că este sub demnitatea mea. Când s-a întors roata, el a primit exact ceea ce merita de la mine: o copită peste bot.
În viața mea, am întâlnit un singur președinte pe care îl voi cataloga ca fiind cel mai bun și acesta a fost președintele comisiei de admitere de la examenul oral de limba română de la Liceul Dimitrie Cantemir din Breaza în anul 1961. Punct și atât. Prezidenții care nu-mi dau 2.000 km autostradă la sfârșit de mandat, nu sunt nici pe departe cei mai buni. 



(22 februarie 2019)

No comments:

Post a Comment