Concurenții se prezintă într-un mod foarte provincial, fiecare având o poveste tristă, care să impresioneze și să atragă voturi, ceea ce pentru un concurs unde se dorește ierarhizare valorică este rău. Ca și în anii trecuți, aceștia povestesc cu lacrimi în ochi:
- despre părinții plecați la muncă în străinătate;
- bunici care au decedat recent;
- mame sau tați care-i urmăresc din ceruri;
- suferințe pe care le-au avut și pe care le au;
- cum își câștigă existența cântând pe străzi;
- lipsurile în care se zbat în viață.
Ca tacâmul să fie complet, vorbesc la telefon în direct înainte de a intra în scenă cu cei dragi plecați la muncă și încep să plângă. Unora le fac părinții surpriza de a apare în public și plâng când își admiră odrasla care se produce pe scenă. Ar fi tare interesant să se vadă munca de regie până se obțin acele scene, care îmi amintesc de chestia cu : Mircea fă-te că faci ceva, din 22 Decembrie 1989. Oricum, dacă ține, rețeta este aplicată și la PRO Tv căci aduce voturi sigur și acele SMS-uri nu sunt gratis. Toate nu fac altceva decât să umbrească actul artistic și să schimbe ierarhiile, căci acum cel puțin un concurent a intrat în finală pe teme de abordări lacrimogene, deși valoarea sa lăsa de dorit.
Mai nou, antrenorii fac și ei gesturi forțate care să aducă voturi. Mă refer la mersul la acel azil de bătrâni, mai ales că acum nu este nici Ajunul Crăciunului și nici Ajunul de An Nou, iar Moș Nicolaie vine la prichindei, nu la octogenari. dar scenele penibile sunt acceptate pe altarul ratingului facil.
( 07 decembrie 2018)
No comments:
Post a Comment