Tuesday, April 10, 2018

Cei cu mașini tari...

Eu zic că am o oarecare experiență la condus în cei peste 30 de ani de când am carnet de șofer și peste 250.000 km la activ, cu un ARO 244D și un GOLF TDI. Știu cu destul de mare precizie cum se comportă șoferii în trafic peste tot, la noi dar și în alte țări,
Șoferii români sunt indisciplinați, aroganți și nepricepuți.
Șoferii francezi fac depășiri cu semnalizări prea lungi, dând senzația că vor să treacă pe contrasens.
Șoferii italieni sunt imprudenți în depășirile lor prea des nesemnalizate sau semnalizate prea din scurt.
Șoferii olandezi sunt dezinteresați de partenerii de trafic, depășirile lor fiind extrem de neglijente.
Șoferii bulgari sunt de o încăpățânare demnă de cauze cu mult mai bune.
La noi, am observat că șoferii se împart în patru categorii:
- șoferi cu mașini tari precum BMW, AUDI, MERCEDES, OUAREG, Land ROVER,
- șoferi banali cu mașini modeste precum SKODA, TOYOTA, W, OPEL, SUZUKI, SUBARU,
- șoferi cu mașini foarte scumpe precum FERARRI, Aston MARTIN, JAGUAR, ROLS-ROYCE,
- șoferi care au SUV-uri negre, imense, masive, rezistente, cu geamuri fumurii, supradotate.
În trafic fiecare categorie are comportament previzibil, drept care toți ceilalți parteneri știu să se adapteze rapid la ceea ce se întâmplă în fiecare moment. Pe autostradă, cine privește în oglinda retrovizoare știe că imediat trebuie să intre pe banda a întâia dacă la câteva sute de metri în spate și-a făcut simțită prezența un SUV, un BMW, un MERCEDES sau un AUDI. În acest fel nu va fi pus în situația de a primi acele flash-uri supărătoare din care agresogul șofer dorește să fie lăsat să circule cu 170 km/h acolo unde limita de viteză este 130 km/h.
Tot în trafic, vedem valsul câte unui zmeu care defilează pe toate benzile, grăbit fiind și dorind să ajungă el undeva cu 3 secunde mai devreme decât își planificase. În acest caz, oricare dintre noi, ceilalți, trebuie să ne conformăm cu grație pentru a nu ne încărca cu energii negative pentru toată ziua din cauza unui aiurit sau iresponsabil, care are despre el o părere cu mult mai bună decât cei care stau în jurul său sau decât cei care i-au fost dascăli și care-i știau mediocritatea personalității.
Noi trebuie să știm care trebuie să ne fie comportamentul față de cei cu mașini tari. Mașinile tari sunt caracteristice unor persoane care au anumite trăsături de caracter, de fapt anumite carențe de caracter, căci aceste mașini tari vin să compenseze multe dintre lipsurile de care posesorii lor sunt conștienți, lipsuri care însă nu vor fi compensate de nimic, ba din contră, mașinile tari le accentuează și mai mult, transformându-i în adevărate pericole în trafic, datorită siguranței inspirate.
Conducerea preventivă nu înseamnă automat uitatul în oglinzi, respectarea distanței față de cel din față, adaptarea vitezei, ci intuirea comportamentului partenerilor de gtrafic în funcție de mașinile pe care aceștia le posedă. Eu știu că în orice moment un BMW de lângă mine îmi va tăia fața. Știu că șoferul nesimțit dintr-un SUV negru, imens și cu geamuri fumuri mă va apostrofa că nu-i fac loc în coloana la un stop în care toate mașinile sunt în așteptare. Eu știu că dintr-un AUDI de lux voi fi claxonat doar pe motiv că am dat prioritate unor doamne cu copii la o trecere de pietoni marcată. M-am călit zdravăn. De aceea suport destul de bine în trafic tot ce mi se întâmplă datorită celor cu mașini tari, știind că mulți dintre posesorii lor abia știu a se iscăli.




șoferi,   TOYOTA, SUV, T



(10 aprilie 2018)

No comments:

Post a Comment