Thursday, October 31, 2019

La THERME, o primă impresie

Pe Șoseaua București-Ploiești, la numărul 1K se află THERME, un centru modern de SPA, la care ajung bucureștenii și nu numai ei în 25-30 de minute dacă circulația nu este un calvar.
Clădirea este monumentală, cu multă sticlă, ceea ce dă o notă de modernitate întregului ansamblu. Trebuie să spun că înălțimea și generozitatea suprafeței fac din întregul ansamblu o realizare cu totul specială în care vizitatorii simt existența unui mediu prietenos, larg, aerisit și plin de lumină.
Managementul este unul simplu, direct, în care fluxurile sunt bine definite. Cel ce vine la THERME nu trebuie să facă niciun efort special pentru a parcurge toți pașii, astfel încât să ajungă foarte repede și fără stres la atingerea obiectivului pentru care a ajuns acolo. Plata intrării, obținerea brățării, accesul la resurse prin apropierea brățării, marcarea plăților în diferite puncte tot cu brățara, ca la ieșire să se facă regularizarea, codificările pe mai multe niveluri ale casetelor de la dulapurile de haine permit identificarea rapidă a casetei proprii, casetă ce are numărul înscris pe brățară.
Personalul este de o cu totul altă factură. Există reguli, există vocabular, există restricții, există proceduri. Personalul este instruit și derularea tuturor activităților se desfășoară lin, fără a fi nevoie de acțiuni energice, căci totul este clar sau devine clar de la primele cuvinte de intervenție a celor echipați diferit în raport cu noi toți ceilalți. În unele puncte personalul este instruit și execută părțile
de program cu talent și grație, ceea ce arată pasiune și profesionalism, lucruri care se întâlnesc mai greu în zonele de servire din oraș unde vânzătorii, paznicii, îngrijitorii vorbesc la telefon, de parcă ar fi plătiți pentru acestă activitate, căci ignorarea clienților ar face parte din fișa postului lor.
Gândirea întregului ansamblu este realizată încât orice membru al unui grup țină destul de numeros și neomogen să găsească acele activități care să justifice rămânerea fie în clădire, fie în exterior, pe o durată destul de mare, căci de luni până joi,  în intervalul 9,30 - 23,30  și vineri, sâmbătă și duminică în intervalul 8,00 - 1,00 sunt destul de multe ore, iar vizitatorii nu trebuie să se plictisească. Mai mult, ei trebuie să găsească o mare diversitate de facilități care să acopere marea varietate de gusturi ale celor care plătesc între 33 și 75 de lei la o vizită, ceea ce nu este deloc puțin în raport cu veniturile românilor.
Am văzut destul de multe locuri de recreere și pe o scală de la centrul SPA THERME este la 9,50 căci am identificat și unele minusuri minore, din care unul se referă la cele câteva zone unde există mari riscuri de alunecare, știut fiind faptul că bazinele sunt cu apă, nu cu nisip și apa transferată involuntar pe acele suprafețe generează dezechilibrări pentru persoane, care chiar dacă sunt atente,  riscă.
Impresionează grandoarea și crearea acelei armonii prin utilizarea plantelor exotice. Curățenia este elementul de bază la THERME. Există restricții privind utilizarea papucilor, a telefoanelor, a prosoapelor și a modului de prezentare vestimentară.
Cuvântul de ordine acolo este calitatea, care se regăsește în apa din bazine, în produsele de bar, în mâncarea de la restaurant și la punctele unde se vând răcoritoare și nu numai. Trebuie spus în mod deosebit că prima impresie pe care și-o face  vizitatorul nu se schimbă, căci este folosită experiența acumulată în istoria deloc lungă a centrelor de recreere. Există modalități extrem de civilizate de a separa categoriile de vizitatori, funcție de timpul pentru acre au plătit biletul de intrare, ceea ce este esențial. Sunt sigur că mulți care au plătit doar pentru a sta doar 3 ore, la următoarea vizită vor plăti taxa pentru a sta o zi. Este important că în cei 4 ani de la inaugurare, nici investitorii și nici staff-ul nu au coborât standardele. La noi merge chestua aceea cu o minune care nu durează mai mult de trei zile. Exigența constantă a echiei manageriale a făcut ca din punct de vedere al calității să nu apară fluctuații care să-i îndepărteze pe vizitatori în timp.


(31 octombrie 2019)

No comments:

Post a Comment