Saturday, October 19, 2019

Despre DOAR și NUMAI din reclame

Știam că atunci când dădeam o teză și credeam că iau nouă, dacă mi se dădea nota șase, spuneam că mi-a dat profesoara Doar șase, adică un ceva care reprezenta 50% din ceea ce eu credeam că merit.
Mi s-a întâmplat să lucrez în vremurile când eram student, la muncile de jos și mi s-a spus inițial că voi primi salariul de 1.100 lei pe lună. Când mergeam să semnez statul, aveam surpriza să primesc în mână NUMAI 300 de lei, adică ceva de 3,6 ori mai puțin. 
Deci în mintea mea s-a conturat ideea că pentru DOAR sau pentru NUMAI trebuie să existe o diferență ca de la cer la pământ între ceea ce credeam eu că va fi și ceea ce este în realitate. Acum, în economia de piață, aș folosi pe DOAR sau pe NUMAI dacă între un preț existent undeva și un chilipir dat de un negustor, noul preț, adică prețul chilipir ar fi undeva de cel puțin trei ori mai mic, pentru a-l numic chilipir și pentru a spune că prețul chilipir este DOAR de 500 lei, când prețul peste tot este de 1.500 lei sau pentru a spune că prețul chilipir este de NUMAI 200 lei, știut fiind faptul că peste tot produsul se vinde cu 2.000 de lei.
La noi, se aruncă tot felul de reclame în care prețurile sunt precedate de DOAR sau NUMAI, ca în realitate chilipirurile să fie undeva sub 20% față de ceea ce se găsește peste tot sau de cele mai multe ori scăderile să fie nu mici, ci ridicole, adică o folosire abuzivă a unor cuvinte pentru a induce în eroare pe cei creduli, neinformați și grăbiți să înghită șmecheriile unor comercianți fără scrupule.



(20 ocotmbrie 2019)

No comments:

Post a Comment