Din când în când mai apare câte o criză, în afară de criza bărbatului de peste 40 de ani care este o criză permanentă. Numai așa se explică accentuarea crizei din online care se manifestă prin:
- atacuri pe conținutul digital privat,
- folosirea neautorizată de conținut digital,
- introducerea de restricții nejustificate în a utiliza conținut digital,
- crearea de conținut digital cu nivel calitativ extrem de scăzut,
- derularea de operații false de transformare de conținut digital,
- apariția unei legislații neadecvate de protejare a conținutului digital original,
- creșterea cantitativă în defavoarea celei calitative a conținutului digital.
Toate se reflectă în final prin apariția de conținut digital:
- necontrolat,
- nestructurat,
- neconform,
- neomogen.
Se știe că peste tot există forme de autocenzură pe care fiecare dintre noi și le impune pentru a face definiri cât de cât rezonabile a obiectivelor și mai ales a acțiunilor pe care le derulăm în mediul online. Apariția de fake news cu impact major arată că:
- mintea omenească a luat-o razna,
- nu suntem pregătiți pentru comportament civilizat,
- principiul scopul scuză mijloacele funcționează.
Se încearcă tot felul de modalități de a ieși din criza online, dar ieșirea este doar pe cale naturală, prin cerere-ofertă, căci toată lumea dorește maximizarea de profit, iar resursele infinite ale Internetului sunt opuse resurselor financiare extrem de limitate. Pe cale naturală:
- se va reechilibra raportul între conținutul digital gratis și cel plătit,
- se vor cerne generatorii de conținut digital valoros de cei fără valoare,
- vor apare instanțe morale care vor ierarhiza automat conținutul digital.
Trebuie să fim optimiști și să vedem că nu viața bate filmul, ci timpul corectează anomaliile din viață, căci și pentru mediul online merge zicala că nășicul vede păsărica finei o singură dată, la botez. Am certitudinea că niciun utilizator nu va da vreodată dovadă de masochism în a intra pentru a doua oară pe o aplicație din mediul online, aplicație care l-a dezamăgit la prima accesare. Chestia cu a doua șansă nu merge acolo unde sunt mii și mii de aplicații online similare. Cernerea se face de la sine.
(23 iunie 2019)
No comments:
Post a Comment