Wednesday, January 1, 2020

Am fost contemporan cu Corneliu BABA

Despre pictorul Corneliu BABA circulau tot felul de legende, dar dicrulau si bancuri. Se zicea in epoca despre el, ca desi pictase tablouri cu ENESCU, ARGHEZI, Lucia STURDZA BULANDRA,  Mihail SADOVEANU, Elena CEAUSECU n-ar fi dorit niciodata sa-i faca Corneliu BABA un tablou, doar din simplu motiv ca pictorul se semna cu BABA si madam ' CEAUSESCU desi avea o varsta se considera juna.
El a avut nenumarate expozitii, dar a avut o retrospectiva, excelent organizata. Eu oredam disciplina Structuri de date studentilor de la Sectia de Informatica Economica si-mi polacea sa-i oblig sa mearga la expozitii  de pictura. Le-am propus sa mearga acolo si sa identifice ceva care se potriveste de minune cu una din structurile de date predate de mine. Nu era o chestie grea, caci despre lista era vorba si tablourile cu arlechini dar si tablourile cu autoportrete ale artistului ar fi format acele structuri de date fara dificultate.
Mie Corneliu BABA mi-a placut si doar din cauza ca la Muzeul Puskin din Moscova era singurul pictor roman care avea un tablou. Era mititel tabloul, dar era al unui roman, printre tablourile unor titani ai artei universale. Nu vreau sa scriu nimic de perioada aceea nasoala a proletcultismului in acre Corneliu BABA a produs la greu tablouri cerute de partid, caci titlul de artist al poporului nu-i pica din cer, ca se numea el Corneliu BABA pur si simplu, ci ca  arta sa a slujit comunismul in felul ei.




(02 ianuarie 2020)

No comments:

Post a Comment