Tuesday, September 3, 2024

De ce lipsesc lucrările fundamentale ale românilor?

Nu avem o carte fundamentală de istorie a neamului românesc.
Nu avem o carte fundamentală de istorie a literaturii române la zi.
Nu avem o carte fundamentală de arheologie.
Nu avem o carte fundamentală despre pictura românească.
Nu avem o carte fundamentală dedicată lui George ENESCU.
Nu avem o carte fundamentală dedicată lui Mihail EMNINESCU.
Și toate acestea se datorează faptului că nu avem un proiect de țară. Nu avem mândria de a arăta cine suntem noi. Nu avem puterea de a ne constitui în echipe puternice, coordonate de cel mai bun dintre noi și fără a fi cârcotași, să trecem la treabă și din două sau trei iterații va ieși lucrarea fundamentală care ne lipsește într-un domeniu sau altul.
Îmi aduc aminte cum acum 1.000 de ani, ne-am întâlnit mai mulți inși să clocim o istorie a informaticii românești și în patru ședințe de cel puțin cinci ore, nu am reușit să depășim discuțiile legate de titlu, căci unii vorbeau despre Istoria indormaticii românești și alții o țineau pe a lor cu Istoria informaticii din România. M-am plictisit, am părăsit grupul și am concluzionat că ne lipsește viziunea de ansamblu și zăbovim prea mult asupra lucrurilor neesențiale.



(04 septembrie 2024)

No comments:

Post a Comment