Wednesday, November 6, 2019

Transferul de notorietate bine calculat (II)

Există perspane cu nivel de performanță profesională destul de scăzut care caută să-și atingă scopuri destul de greu de atins, ajutându-se de transferul de notorietate. Acestea:
- se afișează în compania unor personalități,
- vorbesc tot timpul de prieteniile lor cu personalități importante,
- prezintă înscrisuri primite de la personalități,
- se recomandă ca fiind parte din anturajul unor personalități.
Realitatea este destul de bizară, căci forțarea notei îi face pe cei ce vor un transfer de notorietate de acest tip să pară:
- ridicoli,
- neimportanți,
- simpliști,
- forțați,
- agasanți,
- nesemnificativi,
- necredibili.
Am cunoscut un tip care a venit la mine să-mi vorbească despre un subiect arătându-mi un set de e-mail-uri primite de la un decan, de la un prorector și chiar de la rector, în care se spuneau niște chestii și respectivii răspundeau exact cum răspunde orice persoană civilizată. Cine nu este dus la biserică are impresia că acele scrisori sunt cu mult mai mult decât niște răspunsuri date pe o problemă ce nu depinde de niciuna dintre persoanele cărora le-au fost adresate scrisorile. Pe mine nu prea mă impresionează ambalajul. Eu vreau să văd conținutul. 
Am spus că mă impresionează efortul de a face cunoscută problema, dar eu sunt interesat de soluție, căci cine scrie asemenea scrisori are și soluția. Totul s-a dovedit a fi praf de aruncat în ochii credulilor. Omul dorea cu totul altceva, iar acel altceva i se oferea doar dacă învăța și nu dacă făcea zgomot. Transferul acesta de notorietate ține doar în fața celor slabi de înger, care cred că tot ce zboară se și mănâncă. El este bine calculat atunci când există o bază reală, iar deschiderea ușii este doar o formalitate, căci atunci când ești cunoscut că aparții unui anturaj lumea te tratează cu mai multă atenție. Nu ți se fac favoruri, ci pur și simplu, ți se dă ceea ce ți se cuvine. În niciun caz, acest transfer de notorietate, oricât de bine calculat ar fi nu păcălește pe nimeni.

(06 noiembrie 2019)

No comments:

Post a Comment