Saturday, November 9, 2019

Minciunile sondajelor de dinainte de alegeri

Se știe că sondajele au rolul de a manipula, chiar grosolan o anumită parte a alegătorilor. De aceea ar trebui să nu se mai facă sondaje care să joace un asemenea rol. Sondajele finanțate de partide ar trebui să rămână la nivelul partidelor și să nu mai apară în public. Din moment ce sondajul creditează un candidat cu peste 40%, ceilalți care nu au notorietatea acestuia, evident orice ar face, nu au cum să influențeze populația să crescă și el în sondaje. Nici actele de eroism nu-l ajută.
Se știe că lăutarul care vine să cânte cuiva la ureche și i se lipește suta de lei sau de euro pe frunte, în niciun caz nu cântă Requiem-ul de VERDI, ci fie o manea, fie un cântec de inimă albastră. În consecință, ce ar determina o casă de sondaj să facă un sondaj plătit de un partid, să arate respectivului partid procente nasoale. Ce partid plătește pentru a i se zice că stă nasol în sondaje? nu prea cred că există așa ceva. Ceea ce ar fi plauzibil la un moment dat, un partid să plătească o casă de sondare a opiniei publice pentru a vedea dintr-o lostă de membri ai săi, care ar corespunde pentru un anumit obiectiv. Din lista ordonată descrescător, partidul selectează pe cel ce va merge mai departe.
În rest, o manea, un cântec de inimă albastră, la cerere, să placă ochiului și mai ales urechii.


(09n  noiembrie 2019)

No comments:

Post a Comment