Saturday, November 9, 2019

Mediul online ca agent electoral

Deja campania electorală s-a mutat pe Internet și se cheltuie sume importante pentru a se duce campanii zic eu, mai puțin inteligente din moment ce au la bază mesaje generate automat, prin care subțil, s-ar vrea, să se inducă ideea de a vota cu un anume candidat.
Există povestea arabă cu pusul de boabe într-o cutie după o anumită regulă și în final numărul introdus ar fi extrem de mare. Dacă povestea aceea ar fi translatată inteligent în partide, n-ar mai fi nevoie de tot felul de software cu inteligență artificială prin care:
- să se genereze mesaje lipsite de sens,
- să se construiască adrese fictive în rețele de socializare,
- forțarea intrării în grupuri după afinități,
- acapararea de zone de interes.
Ar trebui procedat cam așa:
- se strâng într-o sală 100 de indivizi,
- se face o instruire inteligentă,
- fiecare trimite 10 mesaje inteligent formulate,
- fiecare discută cu câte 10 indivizi,
- cei 1.000 trimit câte 10 mesaje interesante,
- cei 1.000 instruiesc și ei 10 indivizi,
- cei 10.000 trimit mesaje interesante.
Este o construcție piramidală care foarte rapid ajunge să acapareze într-un mod uman și inteligent o arie foarte largă, generând un curent. Totul este ca mesajele să fie armonizate, neconstradictorii, simple, directe și mai ales aproape de ceea ce gândesc oamenii. 


(09 noiembrie 2019)

No comments:

Post a Comment