Prea puțini cred în transferul de notorietate. Totuși, transferul de notorietate există și funcționează. Nu este instrumentul perfect de manipulare, dar este cât de cât.
Voi da un exemplu. Era un portar în vremurile comuniste la o universitate care s-a pus și el pe afaceri. Zicea portarul că are tot ce trebuie să aranjeze admiteri, adică să faciliteze intrarea candidaților la acea universitate, dacă bineînțeles, părinții cotizează cu sume frumușele. Erau suficienți părinți naivi care se lăsau duși de nas.
Portarul, când venea rectorul la ușă, deschidea ceremonios ușa, îi ura bun venit rectorului. Rectorul răspundea simplu, dând din cap a binețe. Apoi portarul se ducea spre părintele naiv și-i spunea că a aranjat, că rectorul e de acord să facă ceea ce trebuie ca odrasla să fie admisă. Dacă rezultatul era pozitiv la afișarea finală, portarul reținea banii spunând că media obținută de coandidat i se datorează, dacă nu, returna banii. Era un transfer de notorietate așa cum s-a văzut în timpul comunismului.
Acum transferul de notorietate se face prin afișarea persoanelor beneficiare în compania unor persoane cu funcții importante sau alături de personalități.
Este cunoscut faptul că pentru sume frumușele, orice vedetă de la Hollywood face poză cu cel ce plătește, iar dacă plătitorul plusează primește și un autograf, cu un text măgulitor, funcție de suma avansată. Cu o astfel de captură orice anonim vine la București și se laudă că a făcut praf Hollywood-ul și că musai va primi o mie de roluri principale, deși nici pentru dus tava nu este luat în considerare acolo.
(06 noiembrie 2019)
No comments:
Post a Comment