Cine crede că criza energetică este o criză reală, obiectivă, să meargă la culcare. De anul trecut omenirea nu a crescut vertiginos consumul de curent electric și consumul de gaze încât să se afle azi în impas atât de profund încât să se intre în criza de energie electrică și în criza de gaze. Nici războiul din Ucraina nu este cauza declanșării crizei energetice.
Trebuie să observăm că la începutul crizei energetice au apărut și ceva probleme la pompele stațiilor de benzină și de motorină, dar problemele s-au rezolvat destul de repede. Aici există explicația. Numărul de mijloace de transport pe bază de combustibili fosili nu a crescut într-o așa manieră încât să apară o disproporție colosală între cerere și ofertă. Ceva-ceva este și aici, dar raportul cerere-ofertă a fost cel care a reglementat rapid situația. Se vede cu ochiul liber că și cei din zona petrolului, pe tot lanțul, au căutat să profite de criza energetică și au făcut și ei câte ceva, adică au crescut prețul benzinei și motorinei.
Trebuie mers mult mai în profunzime. În opinia mea, criza curentului electric și a gazului trebuie căutată în industria mijloacelor de transport cu combustibili fosili. Omenirea nu este pregătită ca prin anu 2050 să peste 80% mijloace de transport bazate pe baterii electrice sau pe hidrogen lichefiat. Dacă s-ar întâmpla ca numărul vehiculelor pe motorină și pe benzină să se reducă cu 80%, să ne imaginăm că:
- extracția de petrol va scădea dramatic,
- industria care prelucrează petrolul pentru a obține motorină și benzină s-a reduce cu 70% sau 80%,
- fabricile producătoare de mijloace de transport pe benzină și motorină trebuie să se restructureze,
- dispar 80% dintre stațiile de alimentare cu benzină și motorină,
- dispar 80% din elementele care asigură transportul combustibililor din rafinării spre pompe,
- se reduce numărul posturilor de peste tot unde este vorba de benzină și motorină cu 80%.
Toate acestea sunt elemente suficiente care să declanșeze o reacție de rezistență a tot ceea ce este industrie auto bazată pe benzină și motorină, dar și a ramurilor conexe. este inerția în fața a tot ceea ce există nou, care schimbă radical viața oamenilor și produce un salt calitativ violent și aici mă refer la mașinile pe curent electric, mașini care vin cu consumuri mici, cu cheltuieli insignifiante de întreținere, cu o altă infrastructură și cu alte randamente, iar despre lipsa poluării nici nu mai trebuie să vorbesc.
În concluzie, în opinia mea, criza curentului electric este declanșată de industria mijloacelor de transport pe combustibili fosili și de producătorii de petrol, care și-au dat mâna că-și văd amenințată supremația în ceea ce privește profiturile și chiar existența. Explicația este una singură: automobilul electric cu avântul pe care l-a luat, a provocat mari îngrijorări chiar dacă ponderea sa este încă sub 15%, deși marii producători de mijloace de transport clasice caută să se adapteze, nu trebuie uitați cei care extrag pewtrol, îl prelucrează și îl aduc la stațiile de benzină și nici cei din rețelele de alimentație și transport nu trebuie uitați. Toți aceștia sunt sursa crizei curentului electric, mijloc sigur de autoprotecție pentru ei.
Trebuie să observăm că la începutul crizei energetice au apărut și ceva probleme la pompele stațiilor de benzină și de motorină, dar problemele s-au rezolvat destul de repede. Aici există explicația. Numărul de mijloace de transport pe bază de combustibili fosili nu a crescut într-o așa manieră încât să apară o disproporție colosală între cerere și ofertă. Ceva-ceva este și aici, dar raportul cerere-ofertă a fost cel care a reglementat rapid situația. Se vede cu ochiul liber că și cei din zona petrolului, pe tot lanțul, au căutat să profite de criza energetică și au făcut și ei câte ceva, adică au crescut prețul benzinei și motorinei.
Trebuie mers mult mai în profunzime. În opinia mea, criza curentului electric și a gazului trebuie căutată în industria mijloacelor de transport cu combustibili fosili. Omenirea nu este pregătită ca prin anu 2050 să peste 80% mijloace de transport bazate pe baterii electrice sau pe hidrogen lichefiat. Dacă s-ar întâmpla ca numărul vehiculelor pe motorină și pe benzină să se reducă cu 80%, să ne imaginăm că:
- extracția de petrol va scădea dramatic,
- industria care prelucrează petrolul pentru a obține motorină și benzină s-a reduce cu 70% sau 80%,
- fabricile producătoare de mijloace de transport pe benzină și motorină trebuie să se restructureze,
- dispar 80% dintre stațiile de alimentare cu benzină și motorină,
- dispar 80% din elementele care asigură transportul combustibililor din rafinării spre pompe,
- se reduce numărul posturilor de peste tot unde este vorba de benzină și motorină cu 80%.
Toate acestea sunt elemente suficiente care să declanșeze o reacție de rezistență a tot ceea ce este industrie auto bazată pe benzină și motorină, dar și a ramurilor conexe. este inerția în fața a tot ceea ce există nou, care schimbă radical viața oamenilor și produce un salt calitativ violent și aici mă refer la mașinile pe curent electric, mașini care vin cu consumuri mici, cu cheltuieli insignifiante de întreținere, cu o altă infrastructură și cu alte randamente, iar despre lipsa poluării nici nu mai trebuie să vorbesc.
În concluzie, în opinia mea, criza curentului electric este declanșată de industria mijloacelor de transport pe combustibili fosili și de producătorii de petrol, care și-au dat mâna că-și văd amenințată supremația în ceea ce privește profiturile și chiar existența. Explicația este una singură: automobilul electric cu avântul pe care l-a luat, a provocat mari îngrijorări chiar dacă ponderea sa este încă sub 15%, deși marii producători de mijloace de transport clasice caută să se adapteze, nu trebuie uitați cei care extrag pewtrol, îl prelucrează și îl aduc la stațiile de benzină și nici cei din rețelele de alimentație și transport nu trebuie uitați. Toți aceștia sunt sursa crizei curentului electric, mijloc sigur de autoprotecție pentru ei.
(03 octombrie 2022)
No comments:
Post a Comment