Monday, August 1, 2022

Cunoștințele limitate de management politic la UDMR

UDMR a fost până săptămânile trecute partidul despre care eram sigur că are o strategie clară, chiar dacă în unele puncte ale sale conține și elemente secrete. Strategia este una și previziunea este altceva.
După cum s-au mișcat liderii UDMR am avut impresia că:
- au o strategie clară,
- știu să previzioneze,
- cunosc liniile roșii de netrecut ale UE.
Ceea ce s-a întâmplat la Tușnad și după, îmi arată că UDMR nu are suficiente cunoștințe de management politic, nu are o strategie realistă și nu stă foarte bine cu previziunile.  Mie, toți liderii UDMR cu vizibilitate, mi-au apărut oameni citiți, culți, educați în sensul că au cei 7 ani de acasă, că știu să vorbească. știu să respecte și au cunoștințe de arta dialogului.
Niciodată nu m-am lăudat cu capacitatea mea de adaptare, cu viteza de reacție, aspecte la care recunosc că sunt deficitar și de aceea am cerut colaboratorilor mei să nu mă pună în situații în care să fiu luat prin surprindere, căci nu dețin răspunsuri și deci soluții instantanee la problemele absolut surprinzătoare care apar. Acum stau liniștit. Și UDMR este exact în situația mea, de a nu avea reacție și de a fi luat pe nepregătite în anumite probleme.
Nu mă apuc eu să le dau sfaturi unor oameni inteligenți, căci UDMR a făcut dovada prin parlamentarii săi că au oameni inteligenți, ce să facă în modernizarea strategiei și în definirea condițiilor generate de lin iile roșii de netrecut pe care UE le dezavuează, așa cum face întreaga lume civilizată. Noi avem o vorbă, din care rezultă că prin acțiuni neadecvate ne batem singuri cuie-n talpă. Se pare că este o îndeletnicire pe care o exersează și cei de la UDMR din moment ce nu au un comunicator cu mesaje foarte clare, care să potolească și nu să agite apele, în legătură cu discursul lui Viktor ORBAN și cu aplauzele liderilor UDMR de la Tușnad. Să nu neglijăm faptul că o bucățică de soluție li s-a oferit chiar de către cei care așteaptă clarificări, numai că vorbele trebuie prinse din zbor, analizate și reinterpretate la o adică.



(01 august 2022)

No comments:

Post a Comment