Saturday, August 20, 2022

1.000 de oameni care m-au dezamăgit: Rodica CULCER

Rodica CULCER este acum o femeie de 70 de ani.
Rodica CULCER este absolventă a Facultății de Filologie, promoția 1975.
Rodica CULCER a fost profesoară de limba engleză între 1975 - 1979.
Rodica CULCER a lucrat la Institutul de Științe Politice, institut care furniza materiale conducerii de partid din acele vremuri.
Rodica CULCER a lucrat între 1985 - 1991 pe poziția de referentă la Ambasada SUA. Eu am fost de nenumărate ori la Biblioteca Americană și-mi aduc foarte bine aminte o afirmație pe care a făcut-o un tip cu o anumită funcție: stai liniștit, că avem oamenii noștri acolo; nu-ți face tu, nicio grijă că te duci să iei cărți de acolo. Cine crede că mergea să lucreze acolo lumea de pe stradă, fără să fie verificată de oamenii de la noi, deja face o mare greșeală. Fiecare român angajat acolo juca într-o piesă de teatru și avea rolul său. M-am convins de acest lucru când mi-a fost adusă cartea Software Metrics a lui M.H. HALSTEAD pe care am comandat-o prin Biblioteca Americană.
CNSAS a certificat faptul că Rodica CULCER nu a colaborat cu securitatea.
Rodica CULCER a câștigat în anul 2005 concursul de director al Direcției de Știri din TVR.
Rodica CULCER a avizat difuzarea filmului legat de dosarul de corupție Pălinca și caltaboșii, care a stârnit mare vâlvă în epocă și a arătat cum televiziunea are o forță imensă în a manipula masele la nivelul anului 2008. În acea perioadă m-am gândit cum trebuie desființată acea cloacă de manipulare numită TVR, care a jucat un rol nefast în perioada comunistă, care a jucat un rol teribil de dezinformare în timpul revoluției Române și care joacă și acum același rol criminal de dezinformare, cu un profesionalism desăvârșit.
Rodica CULCER m-a dezamăgit că la anii ei trebuia să aibă operă și nu are. Ea scrie articole pe diferite teme. Am citit și eu câteva, dar mi s-au părut greoaie, căci ea încă este bântuită de limba de lemn a referatelor pe acre le făcea pentru comuniștii în solda cărora a fost ca subalternă a lui Iosif BODA.
Rodica CULCER m-a dezamăgit că la TVR nu mi-a arătat în scurtele sale apariții că merita acel post, căci n-a adus nimic nou în știrile TVR, decât o lingușeală băsesciană de nivel foarte scăzut, prin ponderea relatărilor legate de regimul Băsescu, prin scoaterea în prim plan a slugilor acelui regim și prin distorsionarea realității.
Rodica CULCER m-a dezamăgit că nu a dovedit că este un om de cultură, deși cunoscând limbile germană și engleză avea acces la marile culturi ale celor două popoare, unde ar fi avut șansa să publice lucrări ale titanilor acelor literaturi SHAKESPEARE, respectiv, GOETHE sau să facă traduceri ale unor opere mai puțin cunoscute ale lor.
Rodica CULCER m-a dezamăgit că și-a risipit energiile în direcții mărunte, nesemnificative, fără a sluji un țel nobil cultural, chiar prin realizarea de lucrări despre români importanți direct scrise în limbile cunoscute de ea, lucrări pe care sunt sigur că ICR le-ar fi publicat și răspândit în lume, făcând un mare serviciu țării noastre. 



(20 august 2022)

No comments:

Post a Comment