În târg se vorbește despre autostrada Ploiești - Brașov. Se zice că ar costa 9 miliarde de euro, adică prea mult. Sunt sigur că va apare un dezvoltator care va spune că o va face cu 1.000 de euro, va câștiga licitația și din aproape în aproape, în 200 de ani, cu tot felul de amânări, va fi dată în folosință, iar costul final va fi de 1.000 de miliarde de lei, ca să fie ceva mioritic, de-al nostru, cu iz dacic, adică, neaoș. Bănuiesc că viaductele și tunelurile ce trebuie construite nu se fac nici din mămăligă, nici din lut nears și nici din scândură de brad trasă la rindea, ci din beton și din metal, cu utilizarea de utilaje speciale și mână de lucru calificată, care lucrează 24/24, fie vară, fie iarnă, fie soare, fie ger, pe ploaie sau pe arșiță.
În opinia mea, trebuie spus din capul locului că proiectantul are o echipă de specialiști și trebuie enumerați acei specialiști, la fiecare trebuind să fie dată experiența și proiectele de succes pe care le-au realizat. După aceea, o echipă de specialiști autentici, nu niște ratați, îmbrăcați în haine de circari sau de cioclii, trebuie să vină și să prezinte criteriile care au stat la baza alegerii variantei de 9 miliarde de euro.
Rapid, trebuie organizată licitația și parcurși pașii pentru a se trece la treabă, căci au trecut 30 de ani de cârcoteli, de bârfe, de comentarii din partea unor neica-nimeni, care și-au dat cu părerea și autostradă de la Comarnic la Brașov, nu avem. Lecția cred că a fost învățată și eșecurile ar trebui să ne facă să lăsăm capul în jos și să nu mai stăm cu coada pe sus, ci trebuie să ne punem pe treabă, căci am ajuns de râsul curcilor.
Cineva trebuie să ia taurul de coarne. Nu mai trebuie să fie indivizi fricoși și lași care să paseze vina imposibilității lor de a decide, în seama unor forțe obscure sau oculte, care s-au opus construirii acelei autostrăzi. Dacă tot procesul este transparent și mai ales, dacă se stabilesc termene și reguli clare, totul va fi excelent și se vor elimina pierderile de timp. La noi sunt prea mulți care neagă, care-și dau cu părerea și care nu vin cu idei noi, care nu-și asumă nimic și care taie frunză la câini sau mai rău, construiesc teorii sofisticate pentru a demonstra de ce nu au făcut nimic ani și ani la rând.
Acum, mai mult ca oricând, este nevoie de un om credibil, care vine și se implică direct în realizarea tuturor etapelor care sunt necesare pentru a realiza autostrada Ploiești - Brașov, așa cum scrie la carte, adică doar cu oameni serioși, cu lucruri foarte clare, cu beneficii dacă totul este în grafic sau cu penalizări, dacă se iese din grafic, fără a mai se permite invocarea forței majore atunci când nu a fost cazul de așa ceva. Trebuie să existe un nou început și trebuie spart ghinionul care ne-a urmărit zeci și zeci de ani, căci după o perioadă de întuneric, soarele trebuie să răsară și pe ulița noastră.
(03 septembrie 2022)
No comments:
Post a Comment