Monday, September 26, 2022

Il Trovatore

Spectacolul cu opera Il Trovatore de Giuseppe VERDI a fost înregistrat în data de 21 iulie 2017 la Teatrul Mare Liceu din Barcelona.
Distribuția a fost:
Conte di Luna - George PETREAN de 41 ani
Leonora - Tamara WILSON
Azucena - Mariane CORNETTI de 55 ani
Manrico - Piero PRETTI
Ferrando - Marco SPOTTI
Ines - Maria MIRO
Ruiz - Albert CASALS
Dirijor - Daniele COLLEGARI de 57 ani
Am trecut vârstele cântăreților, acolo unde am găsit pe Internet, pentru a vedea dacă erau sau nu în forță când interpretau rolurile pe scenă. Rezultă că erau la vârf de carieră. Chiar dacă la mulți nu am găsit vârstele, merg pe ideea că Teatrul Mare Liceu nu face contracte cu cântăreți răsuflați sau prăbușiți, deci interpreții sunt la nivelul la care dau exact ceea ce trebuie în spectacol.
Este al nu mai știu câta variantă de Il Trovatore pe care am văzut-o pe internet de la pandemie încoace și dau acestui spectacol nota 9(nouă) din 10. Am văzut un George PETREAN strălucitor, o Mariane CORNETTI exact cum trebuie. Soprana Tamara WILSON a fost bună, dar dacă depunea un pic de efort, ar fi fost și mai bună. La fel și Piero PRETTI.
Nu discut aici regia și nici decorurile, căci am plecat să compar vocile cu ceea ce știam eu de la alte reprezentații. Accept și viziunile moderne, în care scaunele devin expresive. Corul mi-a plăcut ca voci, dar și ca dispunere. Jocul de lumini a fost sugestiv.


(26 septembrie 2022)




I

No comments:

Post a Comment