Sunday, September 25, 2022

Funerarii vs funeralii

Un comunicat de la guvern arată că premierul va participa la funerariile fostului premier japonez. Folosirea incorectă a termenului arată că acolo la guvern nu există:
- comunicatori calificați,
- angajați pe merite,
ierarhizare valorică,
- absolvenți de facultăți adevărate,
- oameni cu cultură profundă,
- exigență de nivel înalt,
- o ierarhie și responsabilități,
- cineva care are ultimul cuvânt,
- criterii de selecție valabile a personalului,
- reacție inversă.
Îmi aduc aminte că acum 1.000 de ani eram într-un loc și o doamnă care era traducătoare de franceză plătită pentru acest post, când a venit o delegație avea mari probleme cu tradusul în limba română. Norocul meu a fost că mi-am tradus singur ceea ce aveam de spus și din acel moment, doamna mă mai întreba ce a vrut să zică cel din delegație care era șef, că nu prea înțelegea. Așa se întâmplă când meritocrația se face la partid și posturile sunt populate cu persoane necalificate, care nu au studii corespunzătoare sau care au făcut școala ca gâsca prin apă.


(25 septembrie 2022)

No comments:

Post a Comment