Friday, September 30, 2022

Reghe și Prodanca este oameni zlabi

Tot timpul noi vorbim despre oameni puternici. Cutare nene este un bărbat puternic. Cutare tanti este o femeie puternică. În mintea mea, un bărbat și o femeie sunt oameni puternici dacă și numai dacă:
- iau numai și numai decizii corecte,
- nu recurg la violență pentru că nu crează context pentru a se manifesta violent,
- nu știe vântul și nici pământul ceea ce fac ei,
- nu se plâng la nimeni cu nimic,
- nu cerșesc mila nimănui,
- nu apelează la organele statului să le rezolve problemele, deci știu să se poarte,
- au meserii și muncesc cinstit, ca adevărați profesioniști,
- nu se afișează în public nici cu iubirea lor, nici cu nefericirea lor,
- nu fac circ și nu râde lumea de ei, deci se respectă pe sine,
- au cuvânt, onoare și caracter,
- sunt responsabili pentru deciziile pe care le iau,
- nu se bat cu pumnul în piept că sunt puternici pentru că sunt modești,
- sunt evaluați numai prin prisma rezultatelor a ceea ce ei fac.
Aici am definit niște criterii după care eu socotesc dacă omul este sau nu puternic. Am un prieten care:
- s-a însurat, a făcut copii, a făcut carieră prin muncă în cercetarea științifică; deci a luat decizii corecte,
- nu și-a bătut niciodată muierea, copiii și nici pe altcineva; deci nu a recurs la violență;
- are o meserie atestată cu acte și cu rezultate apreciate de alții; deci este un profesionist,
- niciodată nu l-am auzit spunând că este un bărbat puternic; deci este modest,
- când am vorbit să facem un proiect, l-am făcut; deci mi-a dovedit că are cuvânt, onoare și caracter,
- n-a mers niciodată în tribunal sau la poliție; deci înseamnă că știe să se poarte în lume,
- nu ridică tonul la nimeni, vorbește frumos; deci se respectă pe sine.
Aș mai continua să scriu despre prietenul meu, dar cred că este suficient. Nu mă apuc acum să arăt prin ce mi-au demonstrat Prodanca și Reghe că nu sunt deloc oameni puternici, căci la fiecare criteriu enumerat de mine mai sus ar trebui să fac o listă lungă, chiar foarte lungă de chestii care le-ar fi defavorabile și nu vreau că nu am chef. Unii oameni fac analize la rece și trag aceeași concluzie, pentru că acele criterii pe care le-am enumerat formează asemeni unor becuri legate în serie, o suită de cerințe necesare și suficiente. Dacă doar una dintre cerințe nu este satisfăcută și celelalte sunt satisfăcute, omul nu este un om puternic, pentru că aici nu merge cu jumătăți de măsură. Ori le indeplinește pe toate, ori niciunul și punct.

(30 septembrie 2022)

No comments:

Post a Comment