Friday, June 10, 2016

Caractere: vizibilul

Sunt oameni care vor cu tot dinadinsul să iasă în față și de aceea:

  • ocupă un loc în primul rând al unei săli;
  • intră în cadrul oricărei poze;
  • participă la toate evenimentele să fie văzt;
  • merge cu paharul să dea noroc cu șefii;
  • salută ceremonios pe toată lumea;
  • are vorbe frumoase pentru oricine;
  • telefonează la zilele onomastice oricui;
  • felicită pe oricine are un succes;
  • se vrea apropiat, adică popular;
  • ia cuvântul în ședințe dar este banal;
  • merge cu conducătorii deși mai în spate;
  • dă mâna cu cei importanți;
  • caută să primească autografe de la cei mari;
  • vrea aprecieri și chiar le cerșește.
Am văzut nenumărați astfel de tipi care se doresc în prima linie ca prezențe, deși șefii i-ar vrea în prima linie ca fapte, ca rezultate. Ei sunt vizibili doar ca prezență și atât. Am văzut astel de tipi care se doresc a fi în tot felul de comiții și comitete. Vin, dau cu  nasul și pleacă. Nu spun nimic relevant, nu participă la nicio acțiune concretă din care să reiasă ce ei au făcut ceva anume. Eu i-am filmat pe aceștia cu destul de mare ușurință și niciodată nu am colaborat cu ei că m-ar fi încurcat. Ei cred că se pricep la orice dar în realitate nu se pricep la nimic. Ei pierd timpul cu a asigura un nivel de vizibilitate maxim al persoanei lor fizice dar oriunde este nevoie de aportul lor efectiv ca specialiști să sape, să dea cu grebla, să scrie, să deseneze, să zidească, dar ei cred că este sub demnitatea lor să facă ceva concret.


910 iunie 2016)

No comments:

Post a Comment