Thursday, June 1, 2023

Vocația de campion

Sunt oameni care se nasc pentru a fi campioni. Ei sunt special. Au vocația muncii continue, a perseverenței și a dorinței de a fi cei mai buni.
Am cunoscut un tip care învăța bine. În fiecare seară el făcea genuflexiuni, până când își storcea treningul de transpirație. Făcea treaba aceasta seară de seară și nu înțelegeam de ce. La o oră de sport, profesorul de educație fizică ne-a pus să facem săritura în înălțime. Nu mai făcusem așa ceva, dar am sărit și eu acolo cât să nu fiu ultimul. am văzut cum tipul care făcea genuflexiuni a solicitat ridicarea ștachetei ceva mai sus. A sărit. A solicitat ridicarea ștachetei. A sărit peste ea fără să o atingă. Deja noi, ceilalți ne uitam ca la un spectacol pe un stadion unde era o competiție de atletism. Eram convins că tipul avea vocație de campion. Peste ani, l-am întâlnit pe tip pe strada Căderea Bastiliei. Era student ca și mine la ASE. Eu eram la Mecanizare, iar el era la Finanțe. L-am întrebat dacă mai face sport. Răspunsul lui a fost afirmativ. Făcea aceleași genuflexiuni și era foarte încântat.
De când am blogul Actualitatea românească, am scris despre culturiștii de top ai României, foarte mulți dintre ei fiind campioni naționali, balcanici sau europeni. La toți am văzut caractere puternice, dorința de autodepășire. Eu sunt campioni pentru că s-au născut campioni. Au meserii dintre cele mai diferite, au familii, au hobby. Pentru ei culturismul este a doua natură, căci eu fac culturism exact cum respiră. Culturismul este un sport extrem de greu și numai oamenii absolut speciali au capacitatea de a-l practica și de a ajunge foarte sus, te treapta cea mai înaltă a podiumului de concurs.
Vocația de campion la culturism înseamnă disciplină.
Vocația de campion la culturism înseamnă voință.
Vocația de campion la culturism înseamnă muncă.
Vocația de campion la culturism înseamnă planificarea ciclurilor de antrenament.
Vocația de campion la culturism înseamnă rigoare în derularea antrenamentelor.
Vocația de campion la culturism înseamnă capacitate de autodepășire.
Vocația de campion la culturism înseamnă abordarea realistă a performanței.
Vocația de campion la culturism înseamnă modestie.
Vocația de campion la culturism înseamnă eficiență.
Am văzut sportivi care după un succes obținut, în loc să continue munca și să consolideze bazele succeselor viitoare, trăiesc clipa și bucuria succesului și trec pe planul secund munca, pregătirea, ceea ce face ca performanța să se năruie și cu ea și cariera de sportiv. Ei nu au avut vocația de campioni, ci au mers în direcția sportului căci au fost mânați de la spate de alții s-au le-a fost inoculată ideea de câțtiguri prin practicarea sportului, să zicem mai exact a fotbalului. Dar ei campioni sau diamante sau briliante nu au fost niciodată, ci doar oameni obișnuiți, aproape banali.


(02 iunie 2023)

No comments:

Post a Comment