Tuesday, December 8, 2020

Civilii și militarii

Civilii sunt:
- nepunctuali,
- dezorganizați,
- neascultători,
- cârcotași,
- visători,
- ineficienți,
- deslânați,
- problematici,
- zgomotoși.
Militarii sunt:
- disciplinați,
- ordonați,
- ascultători,
- executanți,
- punctuali,
- realiști,
- drepți,
- omenoși,
-  respectuoși,
- iuți.
Când spun toate acestea am în vedere că 20 de ani am coordonat doctorate și am lucrat și cu tineri civili și cu tineri ofițeri și de-a lungul a nenumărate cicluri doctorale, colaborarea cu tinerii care proveneau din armată sau efectuaseră studii militare a evidențiat că aceștia respectau cu strictețe ceea ce era stabilit, iar cei pe care i-am numit civili m-au pus în situații delicate. Voi da un exemplu. La ora 19 și 50 minute primesc un telenfon de la un doctorat care mă anunța că nu are cum să ajungă la întâlnirea de la ora 20 pentru că este pe aeroportul din Amsterdam.  Cred că era normal să mă sune dimineața să-mi zică despre plecare încât să-mi organizez și eu altfel programul. Niciun doctorand cu formațiune militară nu a întârziat un minut de la întâlnirile programate și de fiecare dată veneau cu temele făcute exemplar. Se vede că managementul militar din spitale a dat roade. Mă aștept ca premierul CIUCĂ să imprime acel aer de seriozitate specific mediului militar, unde ordinul se execută, nu se discută și disciplina e disciplină.
(08 decembrie 2020)

No comments:

Post a Comment