La noi sunt 5 milioane de pensionari. Toți primesc tichete de călătorie cu trenul, dar sunt sigur că două milioane dintre ei nu le folosesc. Dacă acele tichete ar valora în medie 100 de euro, este clar că 200 de milioane de euro intră în buzunarul CFR garantat, fără ca CFR să miște un deget. Numai așa se explică dezinteresul CFR pentru a îmbunătăți calitatea călătoriilor.
În București există 1.000.000 de pensionari care vor sau nu vor primesc dreptul de a călători pe ITB, deci au abonament anual cu număr nelimitat de călătorii în ipoteza că are un cost de 50 de euro conduce la ideea că anual intră în conturile STB 50 milioane de euro, garantat, fără ca aceasta să facă ceva special.
Este de dorit ca în locul acestor gratuități nenecesare, pensionarii să primească banii de la stat și dacă vor să călătorească să plătească. În acest fel, atât CFR cât și STB ar depune eforturi să determine ca prin confortul creat pensionarii să-i prefere pe ei, ori așa stând și primind pomeni, CFR și STB nu fac nimic special pentru a progresa, căci oricum, banii le intră în conturi.
(14 decembrie 2020)
No comments:
Post a Comment