Wednesday, December 2, 2020

Lăsați orice speranță!

    William MANCESTER, fiind în vogă cu cartea sa Moartea unui președinte a avut publicată și o carte de memorii intitulată Adio întuneric! Memorii din războiul Pacificului. Acolo arăta ce i s-a întâmplat când a agățat o prostituată care avea un tatuaj sub buric cu textul: Lăsați orice speranță! 
    Tot cam așa stau lucrurile și în cazul nostru când știm că l-am avut pe Ion I.C. BRĂTIANU și că dacă acesta era născut la 1864 și cam la 150 de ani se naște unul de acceași anvergură, ar reveni ca evenimentul să se fi produs în 2014. Cum un premier adevărat apare la vârsta de 50 de ani, până în jurul anului 2064 nici să nu visăm să avem un premier de anvergura lui Ion I. C. BRĂTIANU.
    Am avut premieri pe Petre ROMAN, cel cu grămada de fiare vechi, pe Nicolae VĂCĂROIU, cel cu săniuța, pe Theodor STOLOJAN, cel despre care a lăcrămat BĂSE, pe Mugur ISĂRESCU, veșnicul guvernator BNR, pe, Călin Anton Constanti POPESCU TĂRICEANU cel cu 5 neveste, pe Emil BOC cel care se ridica pe vârfuri, pe Mihai Răzvan UNGUREANU intelectual fin, pe plagiatorul Viorel PONTA, pe tehnocratul Dacian CIOLOȘ care aștepta la stop, pe Sorin GRINDEANU cel baricadat, pe bășcăliosul Mihai TUDOSE, pe Viorica DĂNCILĂ cu broșele ei cu tot, pe chitaristul Ludovic ORBAN, dar niciunul nu s-a remarcat prin ceva, deși fiecare s-a crezut măreț, unic, sublim, special, dinamic, eficient, vizionar, original, istoric, apoteotic, lider, fără a aduce acel spor de valoare țării, așa cum stă bine unui adevărat om politic cu anvergură, cu viziune și mai ales cu dragoste de popor.
    Dacă judec realist, în 2064 ar trebui să am 117 ani, dar cum cartea mea de identitate expiră în 2071, înseamnă că mă plasez în intervalul în care România vea avea un premier de primă mărime. Totul este ca și eu să rămân cu mintea cât de cât întreagă, căci de la 115 ani încolo, omul dă în mintea copiilor. Dar gândindu-mă numai și numai la cum va arăta acel om de excepție, cu siguranță că voi gusta clipa atunci.                
    Până atunci intru și eu în cohorta celor ascultători care au lăsat orice speranță pentru viitorii 50 de ani.
(02 decembrie 2020)

No comments:

Post a Comment