Sunday, February 23, 2020

A XI-a G

Așa eram noi identificați în ultima clasă de liceu, ca fiind dintr-a XI-a G. Mă laud că am făcut parte dintr-o clasă foarte bună a liceului Alexandru ODOBESCU din Pitești, liceu care se numea în acele vremuri după modelul sovietic Școala Medie Alexandru ODOBESCU. În acele vremuri, se făceau 7 ani de școală elementară, 4 ani de liceu și 5 ani de facultate. Nu exista mastere, iar la doctorat mergeau extrem de puțini, nefiind învățământ de masă ca în zilele noastre.
Îmi face deosebită plăcere să privesc fotografia cu colegii mei de clasă și cu foștii profesori, căci în acele vremuri era un fotograf, ZAHARIA, celebru în Pitești, unde se făceau acele tablouri care stăteau câteva săptămâni la Librăria EMINESCU de pe Strada Mare și lumea care trecea se uita și era de fapt un certificat de absolvire cu adevărat a liceului.
Colegii mei dintr-a XI-a G au fost:
Nicolae BESCIU
Lucia BUZATU
Octavian CIOBANU
Georgeta COMĂNDESCU
Mariana CRĂCĂNEL
Rodica DIMONU
Mihai DRĂGUȚESCU
Ion DUMINICĂ
Elena DUMITRESCU
Filip GEORGESCU
Elena GHIMIȘ
Lidia GHIȚĂ
Petre GRIGORESCU
Cornelia IOANA
Ion IVAN
Ecaterina MARINESCU
Gheorghe MATEI
Magda MITROI
Gheorghe NEGULESCU
Iulian NIȚULESCU
Elena OLTEANU
Ionel OLTEANU
Mariana PĂTRU
Victor PENCEA
Mariana PETRESCU
Persida PETRESCU
Marian POPESCU
Sergiu POPILIAN
Valentin PREDESCU
Viorica STĂNESCU
Maria USCATU
Gheorghe VIȘINESCU
Felicia VOICU
Rodica VOICU
În cei patru ani de liceu am avut profesori deosebiți, pe care i-am regăsit în tabloul clasei mele de liceu și ale căror nume le scriu cu recunoștință. profesorii mei din liceu au fost:
Ion BĂCANU - profesor de geografie și diriginte
Eugen BOIA - profesor de fizică
Ion ANGHEL - profesor de matematică
Livia DULEA - profesor de economie
L. BUICULESCU - profesor de chimie
Ana SĂRĂCĂCEANU - profesor de limba română
S. IONESCU - profesor de istorie
Aurelia DÎRNA - profesor de limba rusă
Doina COCEA - profesor de limba franceză
Rodica ȚARĂLUNGĂ - profesor de astronomie
Dumitru IONESCU - profesor de muzică
Cornel GHEȚIE - profesor de sport
L. POTOLEA - bibliotecară
Ion DINU - directorul liceului
L. ILIESCU - director adjunct
Au mai fost câțiva profesori, dar nu știu care au fost rațiunile din care ei nu au fost incluși în tabloul clasei noastre, ceea ce mă duce la gândul că a contat mult care au fost profesorii din ultimul an de școală, deși cu profesorul Adrian OPREA am făcut fizică doi ani, iar cu profesoara de matematică Eugenia MINASIAN lucraserăm trei ani. La întâlnirea din 1975, la zece ani de la terminarea liceului ne-am întâlnit cu mulți dintre colegi și profesori și nu mică mi-a fost surpriza să văd că din 34 de elevi, 27 aveau studii superioare, ceea ce la vremea aceea era mare lucru, căci numărul de locuri în universități era cu mult mai mic decât în zilele noastre și presiunea pe admitere era mare.
Anul acesta se împlinesc 55 de ani de la terminarea liceului de către elevii clasei a XI-a G și mi-ar face mare plăcere să avem o întâlnire, căci revederea de 50 de ani s-a ratat.





(23 februarie 2020)

No comments:

Post a Comment