Saturday, February 29, 2020

Laszlo KOVACS, culturistul campion și arbitru excepțional

Cu Laszlo KOVACS am fost prieten pe FACEBOOK de mai mulți ani și i-am urmărit activitatea, iar în mediu online se găsesc filmulețe cu evoluțiile sale din competiții. 
Eu nu am un plan de a scrie articole despre culturiști și știindu-i tineri și în forță, mă gândesc tot timpul să am un parcurs standard pentru toți, format din următorii pași:
- mă uit în lista mea de prieteni,
- urmăresc conțintul digital disponibil din conturile prietenilor,
- caut în mediul online articole, cărți și filme,
- îmi formez o imagine suficient de clară asupra palmaresului,
- contactez pe sportivii despre care cred că am suficiente elemente,
- cu cei care își arată disponibilitatea continui dialogul,
- din aproape în aproape completez conținutl digital creat de mine,
- după ce am încheiat textul solicit fotografii și drept de utilizare,
- trimit materialul culturistului despre care am scris,
- dacă am acceptul respectivului, îl postez aici,
- dacă respectivul dorește mdificări, le fac necondiționat.
În 16 decembrie 2019 ora 8,41 am declanșat dialgul cu cultristul Laszlo KOVACS pentru a scrie un articol așa cum am făcut și în alte cazuri, cu o politețe excepțională marele culturist a declinat solicitarea mea, căci avea motive deosebit de întemeiate de a o face. Pe 5 ianuarie 2020, la Baia Mare, președintele Federației Române de Culturism și Fitness, Gabriel TONCEAN împreună cu vicepreședinta Federației Române de Culturism și Fitness, Monica MUREȘAN, au înmânat lui Laszlo KOVACS din partea IFBB o diplomă de excelență care consacrea faptul că lui Laszlo KOVACS i se acorda titlul de arbitru internațional de culturist de nivel excepțional, calitate extrem de rar întâlnită în lumea sportului patronat de IFBB. Ziarul Graiul Maramureșului din 15 decembre 2019, lămurește într-un fel problematica.
Răspunsurile la nenumăratele întrebări, inclusiv de ce a avut ceremonia acordării diplomei la baia mare și nu la București, aveau să vină în dimineața de 24 februarie 2020, prin mesajele de pe Internet care anunțau că în noaptea de 23 spre 24 februarie marele culturist Laszlo KOVACS ne-a părăsit.
În anul 2004 Laszlo KOVACS a ocupat locul 3 la Campionatul național de culturism organizat la Sibiu. El s-a retras din activitatea competițională o perioadă destul de lungă, revenind în forță.
Laszlo KOVACS a devenit în anul 2010 la vârsta de 38 de ani campion național la caegoria 80 kg, la Campionatul național de culturism organizat la Târgu Mureș, aducând un titlu clubului Gold Star Baia Mare unde se antrena.
În anul 2013, Laszlo KOVACS a ocupat locul 2 la Campionatul național de culturism pentru seniori, categoria 90 kg.
Prestația sa la campionatul național de culturism de la Bistrița din anul 2001 este un exemplu de evoluție în care sunt evidențiate calitățile marelui sportiv.
Și filmul care prezintă cele 92 de secunde ale evoluției lui Laszlo KOVACS la Campionatl de culturism diin 2013 de la Slobozia evidențiază că avem în față un culturist de mare anvergură, definit, dinamic și muzical.
Revista Culturism a lui Cristian DULGHERU cu numărul 8 (143) din anul 2003 prezintă campionatul național de culturism, unde la categoria 80kg culturistul Laszlo KOVACS a ocupat locul 3, unde Florin UCEANU și Florin ROMAN au ocupat locurile 1, respectiv, 2.
Sunt sigur că dacă timpul ar mai fi avut răbdare, vorba lui Marin PREDA, un articol despre Laszlo KOVACS ar fi marcat o pagină importantă a culturismului de la noi, căci nivelul de calitate al acestui sport este dat și de sportivii care intră în competiții, dar și de arbitrii care fac evaluarea.
Am recitit corespondența mea cu marele culturist de la sfârșitul anului trecut și pe zi ce trece devin mai trist și cred că proiectul meu de a scrie despre mari culturiști pierde teren căci aceștia sunt tot mai grăbiți să plece, fără a da posibilitatea unui dialog peste timp.






(29 februarie 2020)

No comments:

Post a Comment