Wednesday, February 5, 2020

Cristian ANGHEL, culturistul numit Dacul


Pe culturistul Cristian ANGHEL l-am urmărit de mult timp, dar prieten pe FACEBOOK suntem prieteni de dată recentă, pentru că eu având atinsă limita de 5.000 de prieteni este destul de dificil de pus de acord momentul în care cineva cere o prietenie și altcineva o acordă. Am găsit acel moment și am accelerat dialogul, ajungând să facem acum acest articol interviu. Cristian ANGHEL provine de la Școala de culturism extrem de puternică din Constanța și este parte dintr-o generație de mari culturiști ai acestei țări, culturiști de la care tinerii au foarte multe de învățat. Așa cum am făcut până acum, cu AC am notat numele lui Cristian ANGHEL cel care a răspuns
întrebărilor puse de mine, II adică Ion IVAN.
II:    Am să te rog să te prezinți.
CA: Anghel Cristian, născut 27.01.1977, Constanta, domiciliul Agigea.
II:  Ce școli ai făcut?
CA: Liceul de Artă Constanța, Colegiul Regina Maria, an absolvire 1995 și Facultatea de Drept la Universitatea Spiru Haret Constanța, an absolvire 2005.
II:    De ce ai ales culturismul?
CA: Este un sport și o artă, necesită multă disciplină pe lângă o sănătate adecvată, este un stil de viață care te ajută să urmezi niște principii clare ale evoluției umane, trup dezvoltat, minte sănătoasă datorită alimentației corecte și a efectului biologic în urma antrenării mușchilor.
Recunosc că și concurența în competiții mă satisface, stimulându-mă și mai tare.
II:   Care sunt caracteristicile tale biometrice?
CA: Înălțime 170 cm, greutate actuală 93 kg, circumferință torace 138 cm, talie 89 cm, coapse 70 cm, gambe 43 cm, brațe 50 cm.
II:  Care este programul tău de antrenamente?
CA: Îmi antrenez întreg corpul în 5 zile, 3 zile antrenament, o zi pauză, 2 zile antrenament, o zi pauză.
Ziua 1: piept și abdomen
Ziua 2: dorsali și lombari
Ziua 3: umeri și trapez
Ziua 4: pauză
Ziua 5: triceps și biceps
Ziua 6: coapse și gambe
Ziua 7: pauză
II:   Când ai intrat prima dată într-o sală de culturism?
CA: Prima oară am intrat în sala de culturism a Clubului Farul Constanța în 1994-1995, fiind și ultimul an de liceu.
II:  Cum era acea sală în comparație cu modul în care se prezintă sălile de forță acum?
CA: În acel timp era una dintre cele mai dotate săli din Constanța, chiar dacă multe aparate erau confecționate, foarte aglomerată, spirit înalt de antrenament, sudoare și multă muncă. Eram antrenați de marele maestru al culturismului, profesorul Cristian Mihăilescu.
II:    Care erau antrenamentele în perioada de început?
CA: În perioada de început antrenamentele erau intense, în forță, se punea mare accent pe muncă, perseverență și alimentație, ceea ce eu le respect și acum.
II:  Manifestai aceeași nerăbdare de a te dezvolta așa cum manifestă tinerii de azi care doresc să devină Hercules în trei zile?
CA: Nu eram dornic de multă masă musculară ci de modul de a-mi sculpta trupul cât mai armonios, apoi cu timpul am început să cresc ușor cu răbdare și înțelepciune, nu am fost niciodată adeptul unei perioade sportive
scurte și pline de accidentări ci al longevității în această ramură.
II:  Când ai participat la primul concurs de culturism?
CA: Primul meu concurs a fost la campionatul național de culturism juniori în 1996, București.  Rezultatul primului meu concurs la campionatul național de culturism juniori, locul 7.
II:    Cam la câte competiții ai participat?
CA: Foarte multe. Am concurat cam 15 ani de zile la rând. 
II:    Ce rezultate ai obținut?
CA: Naționale-bronz, multiple competiții în țară, bronz, argint, balcanice locul 5, etc.
II:    Sub culorile cărui club ai participat?
CA: Clubul Farul  Constanța, Club sportiv Călărași și individual.
II:    Ce alți culturiști ai întâlnit la acel club?
CA: Mihăilescu Cristian, Torcea Costel, Caileanu Costică, Bârsan Marian, Nicu Rotaru, Maiorul Ionel, Duru Bogdan, Florina Roventa, Gabriela Isleam, Boerescu Lucian, Tudose Ionuț, Hristu Cristian, Mitrache Marius, etc.
II:    Care sunt cele mai importante cinci calități pe care trebuie să le aibă un culturist pentru a face performanță?
CA: Tip somatic mezomorf, să se recupereze rapid, disciplinat, răbdător și calculat.
II:    Care sunt cinci defecte pe care nu trebuie să le aibă un culturist dacă vrea să facă performanță?
CA: Defecte: odihnă puțină, alimentație haotică, antrenamente incorecte, consumator de alcool chiar și ocazional, neștiință în folosirea suplimentelor.
II:     Acum ești antrenor. Te ajută practica de sportiv în munca de zi cu zi?
CA: Da, foarte mult, un instructor sau antrenor în acest domeniu va lumina rezultatele altora prin felul în care arată.
II:   Ce putere are exemplul personal pentru elevii tăi de la sală?
CA: Foarte mare, important este să înțeleagă logic ce le explici.
II:    Ca antrenor mergi cu elevii tăi în competiții?
CA: Nu am avut elevi în competiții, eu doar inițiez și formez în scopuri particulare.
II:   Care a fost idolul tău? Cum l-ai ales?
CA: Dorian Yates, structura de piatra, un mare sportiv care se antrena foarte corect și intens.
II:    Printre culturiștii de la noi, cu cine ți-ai fi dorit să semeni?
CA: Nu doresc să semen cu nimeni, mi-ar afecta personalitatea și rezultatul muncii mele de până acum. Îmi plac operele de arta nu kitsch-urile, de aceea sculptura trupului meu trebuie să aibă autenticitate, personalitate.
II:   Mlți cuturiști își analizează evoluția cu ajutorul oglinzii. La tine cum a fost?
CA: Oglinda și cântarul, ochiul se obișnuiește cu oglinda iar trupul cu cântarul, mereu le pun în balanță.
II:   Cum se împacă culturismul cu relațiile sociale și viața de familie?
CA: Excelent, soția este instructor fitness-aerobic iar fetițelor mele le place mișcarea în sală asemănând-o cu o joacă. Părerea mea este că un culturism trebuie să aibă familie, acest sport necesită multe sacrificii iar într-o familie găsești armonia completă.
II:    Ce a însemnat pentru tine ciclul de pregătire a participării la o competiție?
CA:  Pregătirea în regim strict alimentar începe cu vreo 2,5 luni înainte iar restul timpului trebuie să fii pregătit oricum pentru a putea fluctua greutatea corporală în extrasezon competițional și cel înainte de competiție.
II:   Dacă ar fi să dai un sfat tinerilor care doresc să facă performanță în culturism, care ar fi acesta?
CA: Corectitudine în antrenamente, odihnă, alimentație adecvată țelului propus și foarte multă răbdare, corpul uman este o mașinărie pe care trebuie să o înțelegi și s-o asculți.

II:    Ai avut un motto de viață? Dacă da, care a fost?
CA: Niciodată nu e târziu dacă perseverezi în ceea ce-ți place!
II:    Cum te vezi peste 5 ani?
CA: Puțin mai masiv, mai calitativ și mai plin de pasiune pentru acest sport care este factorul opus înaintării în vârstă ca aspect și stare de sănătate.
II:    Dar peste 10 ani?
CA: Îmi place să fac planuri pe perioade mai scurte datorită factorilor imprevizibili din jurul nostru, în principiu același drum.
II:   Cum reușești să rămâi cu documentarea la un nivel ridicat pentru a face față noilor provocări din culturism?
CA: Totul este știință, evoluția se face prin descoperirea noului benefic.
II:   Urmărești compatițiile de culturism de la noi și din străinătate? Cum ți se pare Mr. Olympia de acum?
CA: Da urmăresc, cea mai bună perioadă mi s-a părut începând cu Yates, Coleman și Cutler, cei de acum sunt mai ,,cauciucați" nu se vede acel mușchi muncit, pietrificat!

Sunt sigur că răspunsurile culturistului Cristian ANGHEL sunt clare și că modul său direct de a spune lucrurilor pe nume este foarte convingător, căci un om care a stat în competiții 15 ani a acumulat foarte multă experiență, iar cele arătate de el sunt adevăruri de la care oricare tânăr ce visează să devină culturist și să meargă în competiții, trebuie să le considere repere importante în activitatea de zi cu zi. La sala unde este antrenor, Cristian ANGHEL este o prezență pentru că vorbele lui sunt însoțite de demonstrații practice, convingătoare, lucru extraordinar de important pentru un tânăr care vrea să atingă un obiectiv, fie că e vorba de a-și schimba stilul de viață, fie că este vorba de modelare corporală, fie că este vorba de a deveni culturist.





No comments:

Post a Comment