Friday, February 14, 2020

TURANDOT de la ONB, distribuția din 13.02.2020

Din caul locului trebuie să spun că am fost un privilegiat, mergând la spectacolul cu TURANDOT din 13 februarie 2020 pentru că distribuția a fost una de excepție, prin prezența mareu soprane Maria GULEGHINA în rolul titular. Cine vrea să-și satisfacă curiozitatea, să intre pe Wikipedia și se va lămuri cine este cceastă soprană, iar prezența sa la București este cu adevărat un eveniment, deși cârcotașii dacă se leagă de un număr prim, să zicem 61, s-ar înșela cu siguranță.
Deci, distribuția spectacolului la care am asistat a fost următoarea:
Maria GULEGHINA - Turandot
Valentin RACOVEANU - Altoum
Dragol BAJIC - Timur
Irina IORDĂCHESCU - Liu
Dan INDRICĂU - Ping
Liviu INDRICĂU - Pang
Andrei LAZĂR - Pong
Mandarinul - Ion DIMIERU
Ana Maria HANGU, Oana Ștefania IONESCU - Due ancelle
Narcis BREBEANU - Prințil Persiei.
Spectacolul a fost omogen, toți interpreții autohtoni  au căutat să  se ridice la înălțimea partenerei lor, GULEGHINA, care a ridicat ștacheta de la primele note. Am apreciat că au redat cu acuratețe partitura puccininană, fără excesele cu care ONB mă obișnuise pe la spectacolele anterioare, în care probabil din cauza acusticii le-a impus interpreților să facă eforturi care erau în contradicție cu contextul.
Regia le-a impus interpreților o economie de gestori bine venită și integrera lor în decor prin poziționări extrem de bine gândite, făcând din spectacol un tot unitar, în care interpreții erau parte dintr-o echipă care a căutat să acționeze omogen.
față de alte dăți, acum am recunoiscut cu mare ușurință ariile cântate, pentru că intyerpreții nu s-au depărtat de la partitură, ceea ce este un lucru extraordinar, dacă am în vedere că la alte spectacole, uneori mă întrebam dacă nu cumva am dormit pe când s-a cântat o arie preferată.
dacă fac o comparație a spectacolului cu TURANDOT văzut de mine pe 13 februarie 2020 la ONB și alte spectacole văzute la MEZZO sunt îndreptățit să spun că ceea ce am văzut a fost un spectacol foarte bun, care nu a avut în el nimic provincial, ci a mers ca un mecanism perfect, fără sincope.


(13 februarie 2020)

No comments:

Post a Comment