Televiziunile au apetență spre accidente, morți, tragedii, sărăcie, crime, violuri, pentru că acestea fac rating și ratingul aduce reclame și reclamele înseamnă bani și lăcomia este nemărginită. Tocmai de aceea televiziunile merg spre zone facile, unde totul este sigur și fără efort. Un interviu cu un muribund dintr-un accident de mașină face un rating de 100 de ori mai mare decât un interviu cu un elev olimpic sau cu un mare actor care recită Scrisoarea a III-a de Mihail Eminescu.
Pe fundalul acestei stări deplorabile, chiar în emisiunile Tv vesele, musai este răscolit ceva din viața unui concurent sau a oricărui participant, în așa fel încât pentru câteva secunde se alunecă în zona melodramatică unde și ceva lacrim dau bine la conținut. A impresiona prin povești triste și lacrimogene este rețeta sigură a continuării oricărui show. CNA nu-și face deloc treaba din moment ce nu introduce niște linii directoare, din care să rezulte cel puțin o paritate, adică la un eveniment trist sau dureros să fie prezentat în contrapartidă un fapt pozitiv, din care să se vadă creativitate inițiativă, succes.
(22 aprilie 2017)
No comments:
Post a Comment