Managementul politic zice că un politician este asemeni unui produs care are un ciclu de viață. Orice produs destinat comercializării are un ciclu format din următoarele etape:
- conceperea;
- proiectarea:
- producția;
- lansarea;
- creșterea;
- maturitatea;
- saturația;
- declinul;
- dispariția.
Unii, consideră că primele trei etape și ultima nu fac parte din acest ciclu, dar eu cred altfel și de aceea le-am pus, că produsul nu trebuie văzut numai și numai prin ceea ce apare în târg și cum este perceput de cumpărător. Este ceva mult mai complex și mai elaborat, din moment ce produsul apare cu un brand, cu un preț și cu o funcționalitate.
Cărțile de marketing au și un desen pentru ciclul de viață al produselor care includ lansarea pe piață, creșterea vânzărilor, maturitatea, saturația și declinul. Este ca un deal care urcă ceva mai lent la început, după aceea cu o pantă cu înclinația mai accentuată. Coama dealului este teșită și corespunde saturației, după care urmează coborârea, adică volumul vânzărilor scade, adică produsul intră în declin. Despre dispariție nu se zice nimic în cărțile de marketing.
Și oamenilor politici li se aplică exact aceleași principii și elemente, pentru că în piața politică ei sunt doar simple porduse, care se supun legilor imuabile ale dinamicii politice, exact cum este chestia în mecanică, în cuantică sau oriunde știința spune oarece.
Deci, Victor Viorel PONTA este politician. Deci Victor Viorel PONTA este un produs. Deci Victor Viorel PONTA are un ciclu de viață. Deci Victor Viorel PONTA a parcurs anumite etape din acest ciclu de viață. Deci Victor Viorel PONTA trebuie analizat sub acest aspect.
Victor Viorel PONTA a fost proiectat și realizat între 1995-1999.
Victor Viorel PONTA s-a lansat între 2000-2004.
Victor Viorel PONTA a parcurs etapa de creștere 2005-2011.
Victor Viorel PONTA a atins maturitatea în intervalul 2012 - iulie2014;
Victor Viorel PONTA a ajuns la saturație august 2014 - iulie 2015.
Victor Viorel PONTA a parcurs continuă între august 2015 - octombrie 2015.
În momentul de față Victor Viorel PONTA postează tot felul de mesaje pe facebook și se bagă în seamă, enervat fiind că nu este luat în considerare.
De regulă, viața în piașă a produselor politice este destul de lungă. Este frustrant pentru cei ajunși la apogeu la 43 de ani să constate că în timp foarte sucrt devin produse aflate în declin, sortite dispariției de pe piață, dar cu bogată activitate în afara acesteia. Depinde numai de ei să se rebranduiască așa cum NOKIA a făcut cu modelul 3310. Numai că managementul politic impune niște restricții dure pentru cei ce doresc să se reinventeze, pentru că trecutul lor atârnă mult mai greu decât o piatră de moară de gât și infinit mai greu decât o tinichea de coadă.
(27 martie 2017)
No comments:
Post a Comment