Se zice că în scumpa noastră patrie avem undeva la 42% analfabeți funcționali, adică 42 de indivizi dintr-o sută nu înțeleg ce citesc și cred că dacă eu nu terminam toată școala în 1970, mă număram și eu printre aceștia, pentru că școala de azi:
- se bazează 100% pe memorat,
- este plictisitoare și enervantă,
- are manuale lipsite de calitate,
- nu face educație, ci informează,
- este depășită tehnologic,
- reflectă degringolada din societate,
- este lipsită de modele semnificative,
- are un nivel de corupție prea ridicat,
- este lipsită de principii și valori autentice,
- folosește metode anti-didactice.
Așa cum stau lucrurile, analfabetismul funcțional nu trebuie căutat în copiii și tinerii care treg pragul școlii, ci în modul în care școala îi îndepărtează de ea, prin modul absurd în care se predă elevilor la clasă, se evaluează elevii și faptul că nu se trezește în elev dorința de auto-depășire prin învățare, căci a memora și a repeta ceea ce s-a memorat este fundamentul dezvoltării analfabetismului funcțional. Se predau rezumate la limba română și elevul trebuie să le memoreze. Un elev care știe să recite 50 de rezumate este analfabetul funcțional perfect. În ziua în care examenele se vor baza nu pe redarea de rezumate și de șabloane de probleme memorate, atunci va dispare și analfabetismul funcțional.
(16 septembrie 2025)
(16 septembrie 2025)
No comments:
Post a Comment